اگر شما هم از عوض کردن باتری موبایل خود خسته شدید و یا اینکه از تموم شدن سریع شارژ گوشی خود کلافه شدید، تا پایان این مطلب همراه تیشار باشید، تا با رعایت چند راهکار ساده، باعث افزایش طول عمر باتری گوشی خود شوید.

افزایش عمر باتری موبایل

مدل باتری گوشی‌های هوشمند، باتری لیتیوم یونی می‌باشد. این نوع باتری می‌تواند دو برابر و حتی بیشتر از باتری‌های رده قبل خودش، نیرو و انرژی را در خود ذخیره می‌کند و دارای چگالی بسیار بالایی هستند. با این حال با گذشت زمان و با عدم استفاده درست از تلفن‌های همراه، عمر باتری گوشی کاهش یافته و شما شاهد زود خالی شدن شارژ گوشی خود می‌شوید. با رعایت چند مورد ساده و در عین حال کاربردی می‌توانید باعث افزایش عمر باتری تلفن همراه خود شوید. این موارد عبارت است از:

1-افزایش عمر باتری گوشی با خنک نگهداشتن موبایل:

یکی از عواملی که می‌تواند به شدت بر روی خرابی باتری گوشی تاثیرگذار باشد، افزایش دما بیش از حد موبایل و داغ شدن گوشی می‌باشد، که باعث کاهش عمر باتری گوشی می‌شود. پس برای جلوگیری از خراب شدن باتری گوشی بهتر است که همیشه، گوشی همراه خود را خنک نگه دارید. مثلا برای خنک ماندن گوشی می‌توانید کمتر بازی‌های سنگین انجام دهید و در حال شارژ بودن گوشی از آن استفاده نکنید.

2-افزایش عمر باتری گوشی با گذاشتن گوشی برروی حالت پرواز:

افزایش عمر باتری موبایل

در تمامی مدتی که از گوشی استفاده‌ایی ندارید مثلا: در زمانیکه آنتن وجود ندارد، در هنگام خواب و یا در هنگام پرواز با هواپیما، می‌توانید گوشی همراه خود را بر روی حالت پرواز قرار دهید؛ این کار باعث می‌شود تمام قابلیت‌های ارتباطی گوشی شما غیرفعال شود و عمر باتری گوشی شما افزایش یابد.

3-افزایش عمر باتری گوشی با استفاده از قابلیت power saving:

احتمالا با کم شدن شارژ موبایل خود با پیام فعالسازی power saving mode  یا فعالسازی حالت ذخیره انرژی، مواجه شده‌اید و یا در تنظیمات خود این گزینه را مشاهده کرده‌اید. با فعالسازی این حالت، گوشی به طور خودکار در حالتی قرار می‌گیرد که کمترین مصرف شارژ باتری در دستگاه به وجود‌ آید. پس با فعالسازی این حالت باعث افزایش عمر باتری گوشی خود شوید.

4-افزایش عمر باتری گوشی با کاهش روشنایی صفحه نمایش:

صفحه نمایش از اصلی‌ترین قطعات سخت افزاری می‌باشد که منجر به خالی شدن باتری گوشی می‌شود. بزرگتر شدن صفحه‌ نمایش گوشی‌های مدرن سبب افزایش مصرف باتری گوشی شده‌ است. که درنتیجه شما برای جلوگیری از کاهش عمر باتری گوشی می‌توانید نور صفحه نمایش خود را کاهش‌دهید و در مواقع ضروری نور صفحه نمایش موبایل را زیاد کنید. (نکته بسیار ساده‌ای می‌باشد ولی رعایت کردن همین نکات بسیار کاربردی می‌باشد)

5-افزایش عمر باتری گوشی با غیرفعال بودن GPS:

امروزه تمام گوشی‌های هوشمند قابلیت GPS یا همان مکان‌یابی را دارا می‌باشند. این قابلیت برخلاف کاربرد بسیار بالایی که دارد به شدت باعث افزایش مصرف باتری گوشی می‌شود. پس برای جلوگیری از کاهش عمر باتری گوشی این قابلیت را غیر فعال کرده و فقط در هنگام نیاز از آن استفاده کنید.

6-تنظیم کردن مدت زمان شارژ:

افزایش عمر باتری موبایل

حتی با وجود سیستم هوشمند گوشی هنگام شارژ که در صورت تکمیل شارژ، انتقال انرژی به باتری گوشی را غیر فعال می‌کند، باید بعد تکیمل شارژ باتری گوشی آن را از برق جدا کنید. به دلیل آنکه حتی با وجود سیستم هوشمند در برق ماندن موبایل باعث داغ شدن باتری می‌شود و عمر باتری تلفن همراه را کاهش می‌دهد. پس بعد از تکمیل شارژ باتری گوشی حتما آن را از برق جدا کنید.

7- غیرفعال سازی قابلیت‌های غیر ضروری:

اکثر گوشی‌های مدرن قابلیت‌هایی مانند: وای فای، بلوتوث، hotspot، screen mirroring، چرخش خودکار صفحه وغیره را دارا هستند. فعال بودن تمامی این قابلیت‌ها باعث افزایش مصرف باتری گوشی می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از کاهش عمر باتری بهتر است در هنگام استفاده نکردن از این قابلیت‌ها، آن ها را غیرفعال کنید.

8-استفاده کمتر از اپ‌های سنگین:

برخی اپلیکیشن‌ها به دلیل سنگین بودن برنامه، سبب افزایش مصرف باتری گوشی می‌شوند. در نتیجه برای جلوگیری از کاهش عمر باتری گوشی باید آن‌ها را حذف کنید و یا کمتر از برنامه‌های سنگین استفاده کنید. شاید برای شما نحوه دیدن مصرف شارژ باتری سوال شده باشد؟ برای بررسی و شناسایی میزان مصرف شارژ باتری اپلیکیشن‌های مختلف در IOS و ANDROID باید به شکل زیر عمل کرد.

 IOS:

کافیست وارد بخش Settings شوید و سپس گزینه Battery را انتخاب کنید.به پایین صفحه حرکت کنید لیست اپلیکیشن‌های نصب شده روی دستگاه را به همراه میزان مصرف شارژ باتری مشاهده خواهید کرد.

ANDROID:

برای بررسی این موضوع باید به بخش Settings و سپس Battery و نهایتا Battery Usage مراجعه کنید. پس از شناسایی اپلیکیشن‌های پر مصرف به دو روش بالا، آن‌ها را حذف نمایید یا حداقل از آن‌ها کمتر استفاده کنید، تا باعث افزایش عمر باتری گوشی موبایل خود باشید.

9-افزایش عمر باتری گوشی با تعیین مدت زمان خاموش شدن موبایل به صورت خودکار:

شاید این مسئله زیاد جدی به نظر نرسد، اما با استفاده از این قابلیت گوشی‌های مدرن می‌توانید به شدت بر روی مصرف باتری گوشی موثر باشید. همانطور که در بالاتر هم اشاره شد، با توجه به بزرگ شدن صفحه‌های نمایش گوشی و مصرف بالای باتری گوشی با استفاده از این قابلیت به عمر باتری گوشی خود کمک کنید. در نتیجه هر چقدر صفحه نمایش گوشی کمتر روشن باشد، شارژ باتری تلفن همراه کمتر مصرف می‌شود و به نوعی شاهد افزایش عمر باتری گوشی خواهید بود.

 10- استفاده کمتر از ویبره برای افزایش عمر باتری گوشی:

افزایش عمر باتری موبایل

شاید قبلا هم در مورد اینکه ویبره گوشی می‌تواند باعث آسیب به باتری گوشی شود، شنیده‌اید. استفاده طولانی مدت از حالت ویبره گوشی می‌تواند باعث آسیب رسانی به باتری گوشی شود. بنابراین برای جلوگیری از کاهش طول عمر باتری گوشی سعی کنید از حالت ویبره نیز استفاده نکنید. و یا در مواقع ضروری مثل جلسات خود که منتظر نتفیکیشن یا تماس ضروری هستید ولی در جلسه دیدن صفحه نمایش مقدور نمی‌باشد.

11- عدم استفاده از ویجت و والپیپر باعث افزایش عمر باتری گوشی:

تمامی ویجت‌ها و لایو والپیپر‌ها می‌توانند موجب افزایش مصرف باتری گوشی شوند. در واقع هر چقدر صفحه نمایش شما ساده‌تر و خلوت‌تر باشد میزان مصرف باتری گوشی شما کاهش می‌یابد.

در جمع‌بندی آخر:

احتمالا اکثرا متوجه این موضوع شده‌ایم که چقدر باتری گوشی مادر و پدرها نسبت به گوشی جوان‌ترها قوی‌تر می‌باشد. منظور از قوی بودن، از نظر میزان نگهداری شارژ باتری می‌باشد. شما با رعایت همین نکات ساده ولی کاربردی می‌توانید به شدت طول عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید. و خیلی دیرتر فکر عوض کردن باتری گوشی خود به ذهنتان خطور کند. در نتیجه اگر می‌خواهید باتری گوشی موبایل خود سالیان سال با شما همراهی کند، کافیست راهکار های افزایش عمر باتری را قبل فرسوده شدن باتری موبایل خیلی جدی بگیرید. اگر که دیر به فکر نگهداری بهینه از باتری موبایل شده‌اید با کارشناسان ما در تماس باشید تا گوشی موبایل شما هر نیازی داشته باشد به سرعت برطرف کنند. برای برقراری ارتباط بر روی تماس باما کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *