حتما برای شما هم مثل من جالب می‌باشد که شرکت‌ سامسونگ، فعالیت اولیه خودش را با فروش ماهی خشک و محصولات کشور کره جنوبی مانند: سبزیجات، نودل و غیره شروع کرده‌ است. ولی همانطور که می‌دانید در وضعیت فعلی، شرکت‌ سامسونگ به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده لوازم الکترونیکی می‌باشد. و در این حوزه قدرت خودش را به جهان توانسته است ثابت کند. در این مطلب قرار است در مورد تاریخچه تاسیس سامسونگ و تاریخچه سامسونگ موبایل و فعالیت آن از سال تاسیس تا به امروز صحبت کنیم.

تاریخچه تاسیس برند سامسونگ:

برند سامسونگ یک برند کره ایی می‌باشد که در سال 1938 توسط “لی بیونگ چول” تاسیس گردید. در ابتدای شروع کار برند سامسونگ، تنها فقط 40 کارمند در شرکت سامسونگ فعالیت داشتند. در زبان کره‌ایی سامسونگ به معنی سه ستاره می‌باشد که این نام انتخابی، بیانگر دیدگاه برند سامسونگ می‌باشد. سه به معنای: نشان دهنده، بزرگ، فراوان و قوی می‌باشد. همینطور ستاره به معنی: درخشان، بلند و همیشه درخشان هست. نام سامسونگ و یا همان سه ستاره، که بیانگر دیدگاه برند سامسونگ است تا سال 1993 در لوگوهای قبلی سامسونگ، به شکل سه ستاره استفاده‌ می‌شد.

 

تاریخچه سامسونگ و تاریخچه سامسونگ و موبایل

 

فعالیت برندسامسونگ در دهه‌های آغازین :

برند سامسونگ، که یک رغیب جدی برای برندهای اروپایی و آمریکایی می‌باشد. فعالیت خودش را با فروش مواد غذایی مانند: ماهی خشک، سبزیجات کره‌ایی و نودل آغاز کرده‌است. سامسونگ در سال 1947 نسبت به سال شروع کار، رشد کرد و کارهایی چون تاسیس کارخانه منسوجات و پشمی و همینطور پالایشگاه شکر انجام داد.

فعالیت سامسونگ در دهه 1970:

برند سامسونگ، در سال 1969 با تاسیس سامسونگ الکترونیکس فعالیت خودش را در صنعت الکترونیک متمرکز کرد. در سال 1970 شرکت‌سامسونگ، اولین تلویزیون سیاه و سفید خودش را تولید کرد و در همان دهه شروع به ساخت ماشین لباسشویی، یخچال و ماکروویو کرد. خود شرکت سامسونگ معتقد است که اولین شهرت جهانی خودش را در دهه 70 با تولید لوازم خانگی انبوه، به دست آورد و در آن دهه سامسونگ، به سرعت صادرکننده محصولات خودش شد.

فعالیت سامسونگ در دهه 1980:

در این دهه برند سامسونگ به سرعت گسترش یافت و تصمیم به تاسیس شعبه های جداگانه برای مشاغل مختلف الکترونیکی خود گرفت. شرکت سامسونگ علاوه بر جداسازی شعبه‌های مختلف الکترونیکی، در همین دهه در دو موسسه تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرد. که با این کار توانست به رهبر بازار، در خدمات فناوری و اطلاعات تبدیل شود و شروع به صادرات به آمریکایی شمالی کرد.

فعالیت سامسونگ در دهه 1990:

برند سامسونگ در همین دهه به یکی از 5 سازنده برتر الکترونیک در جهان تبدیل شد که عمدتا علت آن صفحه‌های نمایش LCD بود. برخی می‌گویند در سال 1995 ، یکی از اولین تلفن‌های همراه تولیدی شرکت‌ سامسونگ کار نمی‌کرد و طبق گزارش‌های موجود، کل موجودی تولیدی آن کارخانه در آن سال سوخت. در همین دهه بود که شرکت سامسونگ لوگو برند خود را تغییر داد و رنگ آبی را به عنوان رنگ اصلی برند خود انتخاب کردند و لوگوی انتخابی آن‌ها، نوشته سامسونگ سفید رنگ، بر روی یک بیضی شکل آبی رنگ بود.

فعالیت سامسونگ در دهه 2000 تا به امروز:

شرکت‌ سامسونگ در سال 2000 با عرضه یک تلفن همراه با دوربین داخلی که می‌توانست در یک زمان 20 عدد عکس را بگیرد، به سراغ تولید تلفن‌های همراه رفت و توانست در اواخر سال 2000 چندین گوشی روانه بازار کند. سامسونگ اولین گوشی پرچمدار اندرویدی شرکت خودش را در سال 2010 به بازار جهانی معرفی کرد. با ورود سامسونگ به عرصه دیجیتال، این شرکت شروع به تولید محصولات رقابتی از طریق (نوآوری مداوم و فناوری پیشرفته) کرده است. خود برندسامسونگ می‌گوید که هدفش خیلی بالاتر از این موارد می‌باشد و قصد دارد که به یک برند جهان پیش رو، تبدیل شود که خیلی دور از دسترس برای برندسامسونگ نمی‌باشد. برند سامسونگ ادعا دارد با تولید محصولاتی مانند لوازم خانگی سفارشی و گوشی‌های همراه گلکسی سری Z ، خواسته‌ است که سبک زندگی و تجربه‌ایی بهتر برای مشتریان بسازد و خلاقیت بیشتری به جهان آورده است.
شرکت‌ سامسونگ قصد دارد محصولات خود را با توجه به تجارب شخصی سازی‌تر و سفارشی سازی‌تر شده برای زندگی آینده تولید کند. و این یعنی سامسونگ قصد دارد یک حس و تجربه کاربری لذت بخشی را به مخاطبین خود هنگام استفاده از محصولات تولیدی سامسونگ هدیه‌‍ دهد. سامسونگ با نوآوری در محصولات خود و سرمایه گذاری در فناوری‌های آینده مانند 5G ،6G، هوش مصنوعی ، رباتیک و غیره قصد دارد، که رهبری خود را در این بازار مستحکم کند.

در جمع بندی آخر:

می‌توان گفت که شاید برند‌ سامسونگ با فروش مواد غذایی فعالیت خودش را آغاز کرده است، اما بعد از گذراندن زمان و کسب تجربه‌های زیاد بر روی یک صنعت متمرکز شد و توانست به موفقیت برسد. اگر شماهم به این برند علاقمند هستید، برای خرید موبایل سامسونگ بر روی خرید گوشی سامسونگ کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *