بهترین گوشی سری M  سامسونگ ، کدام گوشی هست؟ همان‌طور که می‌دانید سامسونگ یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین برندهای گوشی هوشمند در سراسر جهان است. این برند پرطرفدار مدل‌های بسیار متنوعی را برای پوشش نیازهای مصرف‌کنندگان از نظر بودجه و عملکرد ارائه می‌دهد. سامسونگ با تولید سری m ، قصد در دست‌گرفتن بازار در فروش گوشی‌های میان رده و پایین رده را داشت. که تقریبا می‌توان گفت موفق هم بوده. در این مطلب قرار است به توضیح موضوعات زیر که سوال مهم کاربران و خریداران گوشی می‌باشد بپردازیم:

1-بهترین گوشی سری M سامسونگ؟

2-تفاوت گوشی سری M سامسونگ با سری A؟

3-سری A سامسونگ بهتر است یا سری M؟

4-نقطه قوت سری M سامسونگ؟

گوشی های سری M سامسونگ

خط تولید سامسونگ سری m از سال ۲۰۱۹ شروع بکار کرده و تاکنون سه نسل از این سری روانه بازار شده است. همه گوشی های سری m سامسونگ در کلاس میان رده و پایین‌ رده قرار می‌گیرند و تمام ویژگی‌های ضروری یک گوشی هوشمند را دارا هستند، علاوه بر این برخی از مدل‌ها قابلیت‌‌های پیشرفته‌ دیگری را نیز ارائه می‌دهند. از تفاوت‌های گوشی سری M می‌توان به اندازه و طراحی آن ها اشاره کرد. که البته دلیل اصلی این اختلاف سایز، تمرکز سامسونگ برای استفاده از باتری و نمایشگرهای غول‌پیکر در سخت‌افزار این گوشی‌هاست.

حرف M در گوشی‌های سری M سامسونگ، مخفف millennial به معنای هزاره است و به سری قدیمی Galaxy Mega که اندازه صفحه نمایش مشابهی داشتند، اشاره می‌کند.این سری از نظر کیفیت، امکانات و ظاهر بیش‌تر با سری قدیمی و پرفروش J سامسونگ قابل مقایسه است که دیگر در بازار در دسترس نیست. در حال حاضر سری M به دلیل عرضه امکانات قابل قبول برای کاربران به گوشی‌های اقتصادی که طرفداران زیادی دارد، شهرت پیدا کرده‌است.

تفاوت گوشی سری M سامسونگ با سری A سامسونگ

در ابتدا یک توضیح کوچک در مورد سری A سامسونگ به شما می‌دهیم:

سری Awesome (سری A) یک نسخه ضعیف از سری S سامسونگ است، به این معنی که آخرین و بهترین عملکرد یا ویژگی‌های بازار را ارائه نمی‌دهد. البته دارای باتری‌های بزرگ، دوربین‌های باکیفیت، رم 2 تا 6 گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی 16 تا 128 گیگابایت است. این سری از گوشی‌های سامسونگ، عملکرد خوبی را با قیمت مناسب ارائه می‌‎دهد.همچنین سری گلکسی M مجموعه‌ای از گوشی‌های ارزان‌قیمت هستند که عمدتاً در هند به فروش می‌رسند و برای مردم این کشور ساخته شده‌اند. با این حال، مردم سایر کشورها می‌توانند آن را خریداری کنند. این سری، باتری بهتری نسبت به سری A دارند و شاهد کیفیت دوربین خوب، رم 1 تا 8 گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی تا 128 گیگابایت در سری m خواهیم بود. در نتیجه تفاوت گوشی های سری M و A سامسونگ ، رم، نمایشگر، حافظه داخلی، پردازنده و کیفیت ساخت نیست، بلکه این تفاوت در بخش نرم افزاری دیده می‌شود.

 

بهترین گوشی سری M سامسونگ

بهترین گوشی سامسونگ سری m از نظر سخت افزار:

1- GALAXY M62

با بررسی گوشی‌های سری M سامسونگ به این نتیجه رسیدیم که ، مدل M-62 را می‌توان به عنوان بهترین گوشی سامسونگ سری m از نظر سخت افزار معرفی کرد. این مدل مجهز به یک باتری بزرگ ۷۰۰۰ میلی‌آمپریست و از تراشه‌ی اگزینوس ۹۸۲۵ بهره برده‌است. که توانسته‌است امتیاز ۴۳۸۰۰۵ را از بنچمارک آنتوتو بدست‌آورد. این تراشه پرچمدار قبلاً در نوت ۱۰ سامسونگ استفاده شده‌ بود و امتحان خود را در بازی‌های سنگین پس داده‌ است.

  • نمایشگر: 6.7 اینچ
  • پردازنده: اگزینوس 9825
  • دوربین‌ها: 5 + 5 + 12 + 64 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل
  • رم: 8 گیگابایت
  • حافظه: 256 یا 128 گیگابایت
  • باتری: 7000 میلی‌آمپر

2- GALAXY M 51

مدل دیگری که در فهرست بهترین گوشی گلکسی سری ام قرار دارد گلکسی ام 51 به عنوان محبوبترین گوشی گلکسی سری ام در سال 2020 و برترین گوشی سری M سامسونگ است. باتری 7000 میل آمپری این گوشی آن را در فهرست بهترین باتری‌های گوشی بازار قرار داده است. این باتری توانایی حفظ شارژ تا دو روز کامل را دارد و با استفاده از شارژر 25 واتی به سرعت شارژ خواهد شد؛ بنابراین اگر گلکسی M51 را خریداری کردید از بابت شارژ و فرآیند آن هیچ دغدغه‌ای نخواهید داشت.

  • نمایشگر: 6.7 اینچ سوپر امولد پلاس
  • پردازنده: اسنپدراگون 730G
  • دوربین‌ها: 5 + 5 + 12 + 64 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل
  • رم: 6/8 گیگابایت
  • حافظه: 128 گیگابایت
  • باتری: 7000 میلی‌آمپر

بهترین گوشی سامسونگ سری m از نظر دوربین

1-GALAXY M31 

اگر بخواهیم به معرفی بهترین گوشی سری m از نظر دوربین بپردازیم، باید به Samsung Galaxy M31 هم اشاره کنیم. این گوشی سامسونگ در سال 2020 به بازار عرضه شده و در مقایسه‌ با مدل‌های قبلی بهبود و ارتقا یافته است. تقریبا تمامی قطعات و مشخصات این دستگاه در مقایسه با نسل‌های قبلی به‌روز شده در نتیجه شاهد کارایی و عملکرد بالاتری در این مدل هستیم.

سیستم‌عامل Galaxy M31، اندروید 10 با رابط کاربری One UI 2 بوده است. این گوشی مجهز به رم 6 گیگابایتی بوده و با دو حافظه‌ی ذخیره‌سازی 64 و  128 گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود. و به لطف باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی آن، می‌توانید ساعت‌های طولانی از دستگاه خود استفاده کنید.

مشخصات دوربین:

  • لنز ۶۴ مگاپیکسل (سایز پیکسل: ۰.۸ میکرومتر، سایز سنسور: ۱/۱.۷۲ اینچ، لنز واید ۲۶ میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز)
  • لنز ۸ مگاپیکسل (لنز فوق‌ عریض: ۱۲ میلی‌متری، سایز سنسور: ۱/۴.۰ اینچ، سایز پیکسل: ۱.۱۲ میکرومتر، f/2.2)
  • لنز ۵ مگاپیکسل (سایز پیکسل: ۱.۱۲ میکرومتر، سایز سنسور: ۱/۵/۰ اینچ، لنز ۲۵ میلی‌متری ماکرو، f/2.2)
  • لنز ۵ مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر، f/2.2)
  • دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل (سایز پیکسل: ۰.۸ میکرومتر، سایز سنسور: ۱/۲.۸ اینچ، لنز واید ۲۶ میلی‌متری، f/2.0)

بهترین گوشی اقتصادی سری m

1- GALAXY M12 

اگر به دنبال خرید گوشی فوق اقتصادی با امکانات کافی برای استفاده معمول و روزانه از سری M هستید. پیشنهاد ما به شما GALAXY M12 هست. شاید گلکسی M12 نظیر M31 امکانات نزدیک به پرچمداران را نداشته باشد؛ اما در مقایسه با قیمت نهایی که پرداخت می‌کنید ارزش خرید بالایی دارد. این مدل به نسخه Android 11 مجهز است و از نسل چهارم اینترنت همراه پشتیبانی می‌کند. شاید حافظه 64 گیگابایتی M12 برای دنیای امروز محدود باشد اما به لطف شیار کارت حافظه موجود در لبه‌های جانبی بدنه می‌توانید حافظه این دستگاه را ارتقا دهید.

  • اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ
  • حافظه داخلی: 64 گیگابایت
  • مقدار RAM: چهار گیگابایت
  • دوربین: 48 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی آمپر

در جمع بندی آخر:

از ویژگی‌های بارز سری M سامسونگ، وجود باتری‌های بزرگ و دوربین خوب و پردازنده خوب در بعضی مدل‌ها می‌باشد. این مشخصات یعنی که این سری از تولیدات سامسونگ با هدف برطرف کردن نیازهای روزمره تولید شده است. اگر بخواهیم به شما بهترین گوشی سری M سامسونگ را معرفی کنیم، قطعا  GALAXY M62 در صدر گوشی های سری ام قرار دارد. به دلیل اینکه از لحاظ سخت افزاری امتیاز بسیار خوبی بدست آورده است. و اگر بخواهی جواب سوال: آیا قیمت گوشی سامسونگ سری m به صرفه است و ارزش خریدن دارد؟ را بدهیم، باید بگوییم که:از آنجایی که همه گوشی های سری m سامسونگ در بخش‌های میان رده و پایین رده قرار می‌گیرند، قیمت گوشی سری m مقرون به صرفه‌تر و اقتصادی‌تر از سایر مدل‌هاست. و با توجه به امکاناتی که هر مدل دارد ارزش خریدن آن نسبت به قیمت آن مشخص می‌شود.

اگر بخواهیم به طور خلاصه به سوال‌ پرتکرار و مهم شما پاسخ دهیم که گوشی‌های سری M بهترند تا گوشی‌های سری A؟

باید خدمتتان عرض کنیم که گوشی‌های سری A از نظر طراحی و عملکرد نرم‌افزاری بهتر هستند، اما گوشی‌های سری M نیز کارایی و عملکرد بالایی را ارائه می‌دهند. در نتیجه شاید بتوان گفت که گوشی‌های سری A گزینه‌ی بهتری برای خرید هستند و البته این موضوع به نیاز مخاطب از گوشی و بودجه‌ی مشتریان بستگی خواهد داشت. پس در ابتدا نیاز و توقعتان را از یک گوشی مشخص کنید و نسبت به آن گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید و گرنه هم سری M و هم سری A مدل‌هایی بسیار عالی دارند.

1 دیدگاه برای “بهترین گوشی سری m سامسونگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *