شرکت های وارد کننده موبایل و نحوه فعالیت آنها

شرکت های وارد کننده موبایل و نحوه فعالیت آنها
5
(5)

شرکت های وارد کننده موبایل و لوازم جانبی زیادی در بازار واردات تلفن‌های همراه فعالیت دارند اما برای مصرف کننده علاوه بر برند گوشی هوشمند و قابلیت‌های آن، گارانتی و خدمات پس از فروش نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب قرار است در مورد نحوه فعالیت شرکت‌های واردکننده و مزایای خرید عمده گوشی و لوازم جانبی موبایل از آن‌ها را صحبت می کنیم.

نحوه فعالیت شرکت های وارد کننده موبایل و لوازم جانبی

تجارت کالا به عنوان یکی از راه‌های کسب سود در تمام جوامع از اهمیت بالایی برخوردار بوده است و صادرات و واردات نیز دو کفه‌ی ترازوی تجارت محسوب می‌شوند. در اول باید بگوییم که چرا اصلا باید در کشور واردات کالا داشته باشیم؟

در پاسخ باید بگوییم که: واردات کالای دیجیتال نیز زمانی انجام می‌شود که تولید داخلی کمتر از میزان نیاز مردم جامعه باشد و انجام این کار مستلزم طی کردن فرایندهای زیادی است. شرایط و نحوه فعالیت به عنوان وارد کننده گوشی و لوازم جانبی موبایل به گونه ای است که خرید عمده لوازم جانبی موبایل و گوشی همراه از وارد کننده راه بسیار کم دردسر تری به نظر می رسد.

به خصوص در بازاری که سرعت عمل حرف اول را در تعیین میزان فروش می زند. اگر میخواهید یک فروشنده موفق در زمینه فروش گوشی باشید، باید از واردکننده های رسمی خرید عمده گوشی خود را انجام دهید. با خرید از یک شرکت بازرگانی گوشی که هم نیاز جامعه را می‌شناسد و هم خدمات پس از فروش معتبری دارد برای شما بهترین پیشنهاد است.

شما می‌توانید با چند تماس یا ثبت نام در سایت شرکت های فروش عمده موبایل و لوازم جانبی آن، مثل تامین پیشرو شار  به راحتی خرید عمده انجام دهید یا اگر فروشنده خرد هستید و قیمت همکاری می‌خواهید، لیست قیمت همکار موبایل را دریافت کنید.

اما به هر صورت تیشار آنلاین در ادامه برایتان مراحل و پیش نیازهای واردات گوشی همراه، لوازم جانبی موبایل و اقلام دیجیتال دیگر را برایتان توضیح خواهیم داد.

شرکت های وارد کننده موبایل

شرایط واردات تلفن همراه برای شرکت های وارد کننده موبایل

وقتی شرکتی تصمیم به واردات لوازم جانبی موبایل و گوشی همراه می‌گیرد، باید از شرایط و قوانین مربوط به این کار مانند تجارت و بانکداری بین‌الملل، حمل و نقل، ترخیص کالا، امور گمرکی، نحوه‌ی تخصیص ارز و بسیاری از نکات دیگر آگاهی داشته باشد. برخی از این نکات عبارتند از:

۱. کارت بازرگانی:

اخذ کارت بازرگانی اولین گام برای ورود به این حوزه است. این کارت توسط وزارت صمت صادر می‌شود و مزایای زیادی دارد که اجازه‌ی صادرات و واردات بخشی از آن است. کارت بازرگانی دارای انواع مختلفی است که می‌توان به کارت تجاری، کارت موردی، کارت صنعتی، کارت خدماتی و موارد دیگر اشاره کرد. علاوه بر آن، این کارت به دو نوع حقیقی و حقوقی نیز تقسیم‌بندی می‌شود.

اگر شرکت وارد کننده گوشی و لوازم جانبی موبایل عملیات واردات را به‌طور قانونی انجام دهد، شناسه بین‌المللی برای گوشی‌های وارداتی آن صادر می‌شود. بنابراین وارد کننده قانونی گوشی سامسونگ شرکتی است که برای تمامی مدل‌های گوشی سامسونگ که به کشور وارد کرده است، شناسه بین‌المللی صادر شده باشد.

خریداران گوشی‌های همراه نیز می‌توانند این شماره را که در بانک اطلاعاتی گمرک ثبت می‌شود، از طریق شماره پیامکی ۳۰۰۰۸۸۸۷ استعلام کنند.

۲. آشنایی با قوانین و مقررات روز واردات کالا

  •  آشنایی کامل با قوانین واردات: بازرگان یا شرکتی که قصد واردات کالا به کشور را دارد، لازم است با برخی نکات مورد نیاز در این حوزه آشنایی داشته باشد. برخی از این قوانین به صورت پایه‌ای هستند و برخی دیگر به صورت بخشنامه و آئین‌نامه‌های اجرایی که این قوانین را دولت تعیین می‌کند. یک بازرگان، علاوه بر اطلاع از قوانین و مقررات باید به طور روزانه اخبار و اطلاعات مربوط به حوزه‌ی فعالیت خود را رصد کند، چه بسا همان کالایی را که او قصد واردات آن را دارد با ممنوعیت ورود مواجه شده باشد.
  • آیین‌نامه اجرای قانون واردات و صادرات: این آئین‌نامه از سوی هیئت دولت تنظیم شده و نکات اجرایی برای واردات و صادرات در آن قید شده است.
  •  آئین نامه امور گمرکی: این آئین نامه حاوی نکات مهمی برای آشنایی با فرایندهای گمرکی و امور ترخیص است و چه بسا اگر با مفاد آن آشنا نباشید، علاوه بر این که کالای وارد شده مدت زمان طولانی مجوز ترخیص پیدا نکند.
  •  کتاب قوانین واردات و صادرات: این کتاب که هر سال به‌روز رسانی می‌شود، توسط سازمان توسعه‌ی تجارت منتشر می‌شود و نکات بسیار مهمی درباره‌ی واردات و صادرات کالا و تعرفه‌های مرتبط در آن درج شده است. این کتاب هم به صورت چاپی موجود است و هم می‌توان نسخه‌ی الکترونیکی و فایل PDF آن را از اینترنت دانلود کرد.
  •  بخشنامه‌های اجرایی: مفاد این بخشنامه‌ها شامل مهم‌ترین قوانین واردات کالاست که با مطالعه‌ی این بخشنامه‌ها می‌توان با جدیدترین مقررات این حوزه آشنا شد.
  •  آشنایی با قوانین و مقررات کشور مبدا کالا: آشنایی با قوانین و مقررات کشور مبدا کالایی که قرار است از آنجا خریداری و حمل شود یکی از مهم‌ترین نکات مربوط به حوزه‌ی تجارت است. بهتر است با زبان آنها نیز آشنا باشید.

۳ـ شناخت کافی از کالا

پیش از انجام هر کاری لازم است تا کالایی را که قصد واردات آن را دارید مشخص کنید. تمام حواشی و جنبه‌های مختلف آن را بسنجید و سعی کنید از بازار هدف و میزان فروش آن برآورد مناسبی داشته باشید، تا پس از واردات موبایل و … مشکلی در فروش آن نباشد.

به خاطر داشته باشید که همیشه باید بیشتر از مشتریان بدانید! مشتریان دوست دارند که از فروشندگان کاربلد و آگاه خرید کنند. این موضوع به‌خصوص در خرید گوشی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
بنابراین، شما به‌عنوان یک فروشنده موبایل موفق لازم است که با ریز و درشت مشخصات فنی انواع گوشی آشنا باشید و نحوه کار با سیستم عامل‌های مختلف را بدانید. گذراندن دوره‌های مختلف می‌تواند به شما برای رسیدن به این هدف کمک کند.

۴ـ انتخاب کشور کالای وارداتی

نحوه انتخاب کشور شرکت های وارد کننده موبایل

بدون شک برای واردات کالای دیجیتال و موبایل هر کشوری مناسب نیست. این محصولات را باید از کشوری وارد کرد که شرکت‌های تولید کننده در آن قرار داشته باشند تا بتوانید از نمایندگی شرکت سازنده با قیمت مناسب خریداری کنید. زمینه‌ی فعالیت در امر واردات به چند صورت انجام می‌شود. گاهی یک وارد کننده موبایل قصد دارد تعداد اقلام زیادی را از یک کشور وارد کند یا برعکس، قصد دارد تا یک قلم کالا را از کشورهای مختلفی وارد کند.

۵ـ شناخت تولید کننده

فرض کنید قصد واردات گوشی همراه یا یک کالای دیجیتال دیگر را دارید. در ابتدا باید سعی کنید کالای تولیدی شرکتی را خریداری کنید که در بازار مقصد از معروفیت، اعتبار و بازار فروش خوبی برخوردار باشد. برای مثال اگر برای وارد کردن گوشی شیائومی به جای چین از یک تولید کننده‌ی معمولی و بی نام و نشان گوشی هوشمند بخرید و وارد کنید بدون شک با مشکل فروش رو به رو خواهید شد.

۶ـ برآوردهای زمانی

سعی کنید علاوه بر برآورد قیمت کالا، مدت زمان حمل و سایر هزینه‌ها را بسنجید و ببینید آیا پس از مدت زمانی که این کالا به کشور می‌رسد، بازار از این کالا استقبال خواهد کرد یا رقیبان می‌توانند سریع‌تر از شما مدل‌های جدیدتر را وارد و توزیع کنند؟

۷ـ درخواست ارسال پیش فاکتور

صدور پیش فاکتور یا پرفرما یکی از مراحل مهم برای واردات کالا و سندی است که مشخصات کالا و جزئیات قرارداد در آن ثبت می‌شود و فرد یا شرکت واردکننده به استناد همین پیش فاکتور می‌تواند تقاضای ثبت سفارش کند.

بنابراین واردکننده‌ی کالا هنگامی که موفق شد تا توافقات اولیه را با فروشنده به انجام برساند باید تقاضای پیش فاکتور کند. در پیش فاکتور اطلاعاتی همچون قیمت، تعداد، وزن، کرایه، نوع ارز مورد معامله، کشور مبدا و مقصد و همچنین مشخصات فروشنده و خریدار درج می‌شود.

۸ـ ثبت سفارش در شرکت های وارد کننده موبایل

مهم‌ترین مرحله واردات ثبت سفارش در سامانه‌ی وزارت صمت است تا بتوانید تأییدیه وارد کردن کالا را بگیرید. روند ثبت سفارش برای کالا دارای مراحل مختلفی است که گاه برای برخی از کالاها نیاز است تا مجوز ارگان‌ها یا سازمان‌های دیگر نیز اخذ شود.

۹ـ تخصیص ارز و پرداخت بین‌المللی

در این مرحله واردکننده باید ارز مورد نیاز برای کالای فوق را تأمین کند. پرداخت بین‌المللی نیز به روش‌های مختلف انجام می‌شود.

۱۰ـ حمل و نقل

 حمل و نقل شرکت های وارد کننده موبایل

برای حمل و نقل نیز می‌توان از راه‌های زمینی، هوایی و دریایی استفاده کرد که با توجه به حجم کالا و ارزش آن می‌توانید یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید.

۱۱ـ بیمه‌ی کالا

یکی از موارد مهم برای حمل و نقل کالا بیمه کردن آن در زمان حمل است که وارد کننده باید یک شرکت بیمه‌ی معتبر و مناسب را انتخاب کند. هزینه‌ی بیمه نیز برعهده‌ی وارد کننده است.

۱۲ـ ترخیص کالا

پس از حمل کالا و رسیدن به کشور، حال نوبت به ترخیص آن می‌رسد که یکی از مهم‌ترین بخش‌های این مسیر طولانی است. اکنون وارد کننده باید کلیه‌ی مدارک و اسناد خود را به گمرک ارائه کند و پس از طی فرایند‌های ترخیص و پرداخت هزینه‌های مربوط به کالا، ترخیص آن را انجام دهد.

خرید گوشی عمده از شرکت های وارد کننده موبایل

خرید گوشی عمده از وارد کننده یکی از بهترین روش‌های تامین موبایل و لوازم جانبی تلفن همراه برای فروشندگان این کالاها در ایران است. برای مثال بهترین راه خرید مدل‌های مختلف از برندی مانند سامسونگ این است که تمامی مدل‌های جدید و پرطرفدار این گوشی را از شرکت وارد کننده گوشی سامسونگ بخرید. خرید گوشی عمده از وارد کننده مزایای بسیاری دارد که با آن‌ها آشنا می‌شویم.

خرید گوشی عمده از وارد کننده

مساله گارانتی شرکت های وارد کننده موبایل

همان‌طور که می‌دانید ارائه گارانتی موبایل در ایران برعهده شرکت وارد کننده عمده گوشی موبایل است. بنابراین برای مثال با خرید عمده گوشی از وارد کننده رسمی گوشی شیائومی این اطمینان را خواهید داشت که خدمات گارانتی مطلوبی را نیز به خریداران گوشی مورد نظر ارائه خواهد داد.

انواع برندها

در حال حاضر شرکت‌های بسیاری در زمینه واردات تلفن همراه به ایران فعالیت می‌کنند. عموما هریک از این شرکت های وارد کننده موبایل، برخی از برندها را به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.

برای مثال برخی شرکت‌ها وارد کننده رسمی شیائومی، برخی دیگر وارد کننده گوشی اوپو و برخی وارد کننده تخصصی سامسونگ هستند. بنابراین با مراجعه به این شرکت‌ها می‌توانید انواع مدل‌های هر برند را به‌طور یکجا و با قیمت مناسب خریدارای کنید.

مساله قیمت در شرکت های وارد کننده موبایل

یکی دیگر از مزایای خرید مستقیم گوشی از وارد کننده مستقیم گوشی، کاهش قابل توجه قیمت محصول است. بی‌شک با خرید موبایل از واردکننده دیگر به واسطه‌گران پولی نمی‌پردازید و تلفن‌های همراه مورد نیاز خود را با کمترین قیمت ممکن خریداری می‌کنید.

کاهش وقت خرید

عموم خرده‌فروشان موبایل می‌دانند خرید عمده گوشی از بازار چه کار طاقت‌فرسا و زمان‌بری است. برای این کار باید برای هرکدام از برندها، مدل‌ها و لوازم جانبی، ساعت‌ها وقت بگذاریم و به شرکت‌های واسطه و فروشگاه‌های بسیاری در بازار مراجعه کنیم.

در حالی که با خرید گوشی عمده از وارد کننده زمان خرید تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد. شما حتی می‌توانید سفارشات خود را به‌صورت آنلاین و از طریق سایت برای شرکت ارسال و گوشی‌ها را مستقیما دریافت کنید.

عمده فروشی موبایل تامین پیشرو شار و خرید عمده گوشی

خرید گوشی عمده از وارد کننده

این شرکت از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را به عنوان یکی از شرکت های وارد کننده موبایل آغاز کرده است که با توجه به حجم واردات بالا توانسته خود را یکی از ۵ شرکت برتر وارد کننده عمده گوشی موبایل کند. شرکت تامین پیشرو شار درصد خوبی از بازار ایران را به خود اختصاص داده است.

در کنار فعالیت‌های تخصصی خود در امور بشر دوستانه نیز شرکت می‌کند. شرکت تامین پیشرو شار با تیم مجرب خود تمامی گوشی‌های محبوب بازار ایران را وارد می‌کند. و تا به الان برندهایی مثل: سامسونگ، شیائومی، اپل، هوآوی و دیگر برندهای گوشی موبایل را وارد کرده است.

مزایای خدمات پس از فروش گارانتی تامین پیشرو شار

  1. پشتیبانی برخط
  2. در دسترس بودن تیم خدمات پس از فروش
  3. سرعت بالا در امور مربوط به گارانتی
  4. هزینه مناسب
  5. شفافیت در خدمات پس از فروش

شرکت های وارد کننده موبایل، روند پیچیده و پرهزینه ایی برای واردات موبایل انجام می‌دهند. تا شما فروشنده جزئی گوشی همراه خرید آسان و معتبر داشته باشید. شرکت تامین پیشرو شار یکی از بهترین واردکنندگان انواع برند گوشی می‌باشد که با معتبرترین گارانتی و بهترین قیمت در این بازار فعالیت می‌کند.

به این آموزش چه امتیازی می دهید؟

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد آرا: 5

هنوز کسی نظرشو ثبت نکرده! شما اولین نفر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *