چگونه موفق به راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل شویم؟

راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل
5
(3)

امروزه بیشتر افراد به دنبال کارهای پر درآمدی مانند راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل هستند. لوازم جانبی موبایل به عنوان یک صنعت رو به رشد، فرصت ‌های شغلی زیادی را برای افراد ایجاد کرده است. شغل فروش انواع لوازم جانبی موبایل، شامل فروش کابل ها و شارژرهای موبایل، هندزفری، قاب و گلس و… است.

این فرصت کاری نه تنها جای پیشرفت فراوانی دارد، بلکه فرصت ‌های شغلی بیشماری نیز در جوامع مختلف ایجاد کرده است. برای راه‌اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل، نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق و مراحل مشخص شده دارید. در ادامه، مراحلی که باید طی کنید تا مغازه خود را راه‌اندازی کنید، به تفصیل آمده است:

گام اول: تحقیق و برنامه‌ریزی در مورد بازار و طراحی پلن

تحقیقات بازار برای راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل

عقل سلیم حکم می کند که ابتدا برای شروع هر کاری در خصوص آن تحقیق نمائید و سپس طرح کلی خود را برای شروع کار بریزد. برای اینکار لازم است موارد زیر را مو به مو اجرا کنید:

الف. تحقیق در بازار لوازم جانبی موبایل:

جمع‌آوری اطلاعات در مورد بازار خرید و فروش لوازم جانبی موبایل و عوامل محیطی مرتبط با آن یک اصل اساسی برای راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل است. این تحقیقات بیشتر در زمینه جمع‌آوری و تحلیل اطلاعاتاز بازار موبایل، میزان مشتری، بررسی رقبا، روند بازار، و عوامل دیگر است.

هدف اصلی اینکار، درک بهتر بازار لوازم جانبی و شرایط حاشیه آن است. در این خصوص نیز لازم است مراحل زیر را جلو بروید:

  • تحلیل بازار: بررسی وضعیت بازار لوازم جانبی موبایل در منطقه‌ای که قصد دارید مغازه را راه‌اندازی کنید.
  • شناسایی رقبای این حوزه: بررسی مغازه‌های رقیب و تحلیل نقاط قوت و ضعف آن‌ها.
  • نیازسنجی مشتریان: شناخت نیازها و ترجیحات مشتریان هدف.

ب. تنظیم بیزینس پلن برای راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل

آنگاه که تحقیق شما در مورد بازار لوازم جانبی پایان یافت و به این نتیجه رسید که شغل مورد نظر خود را یافته اید و قصد دارید در این زمینه مشغول به کار گردید، حال نوبت طراحی پلن است. برای اینکار لازم است تا اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت کسب‌وکار خود را مشخص نمایید. اینکه در ابتدا چه اهدافی دارید و تا کی باید به آنها جامه عمل بپوشانید.

پس از آنکه اهداف و تارگتهای خود را مشخص کردید نوبت به برآورد هزینه‌های اولیه و جاری مانند: اجاره مغازه، دکوراسیون، تجهیزات، خرید کالا، تبلیغات و غیره می رسد. اگر در این زمینه کمبود بودجه دارید می توانید بروی خرید اعتباری بعضی از شرکتها هم حساب باز کنید.

در گام آخر نوبت به تنظیم یک برنامه مالی شامل: پیش‌بینی درآمد و هزینه‌ها، نقطه سر به سر و نیازهای مالی می رسد. اینکه در چه مدت زمانی به چقد پول دسترسی پیدا می کنید بسیار مهم است.

گام دوم: تامین سرمایه مورد نیاز

در گام دوم از راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل، نوبت به تامین سرمایه مورد نظر می رسد. برای اینکار لازم است تا منابع مالی آن تامین شود. این تامین منابع می تواند از چند روش زیر باشد:

  • پس‌انداز شخصی: استفاده از پس‌اندازهای شخصی.
  • وام: دریافت وام از بانک‌ها یا موسسات مالی.
  • سرمایه‌گذاری مشترک: جذب سرمایه‌گذار یا شریک تجاری.

گام سوم: انتخاب مکان مناسب احداث مغازه لوازم جانبی موبایل

پس از آنکه پول مورد نیاز خود را تامین کردید نوبت به انتخاب محل فروشگاه می رسد. باید بررسی کنید محل مناسبی که به اصطلاح “پاخور” مناسبی داشته باشد، را برای اینکار انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که این گزینه ممکن است هزینه بیشتری برای شما به همراه داشته باشد.

انتخاب مکان مناسب احداث مغازه لوازم جانبی موبایل

شما با توجه به بودجه ای که دارید می توانید محل فروشگاه را اجاره و یا خرید نمایید؛ پس به دنبال مذاکرات آن باشید.

پس به طور خلاصه موارد زیر را بررسی نمایید:

  • موقعیت مکانی: انتخاب مکانی پررفت‌وآمد و مناسب برای فروشگاه.
  • اجاره یا خرید ملک: بررسی شرایط اجاره یا خرید ملک و انجام مذاکرات لازم.

گام چهارم: تامین و خرید لوازم جانبی موبایل و تجهیزات دیگر

حال که مکان فروشگاه مشخص شد، نوبت به خرید کالا و تجهیزات فروشگاهی می رسد. که در ادامه به هرکدام به طور مفصل می پردازیم:

الف. خرید لوازم جانبی

برای خرید لوازم جانبی موبایل، بهتر است از برندهای معتبر و شناخته‌شده خرید کنید تا از کیفیت و دوام محصول مطمئن باشید. محصولاتی با گارانتی و خدمات پس از فروش انتخاب کنید تا در صورت نیاز، بتوانید از خدمات پشتیبانی بهره ببرید. همچنین نظرات و تجربیات دیگر فروشندگان را بررسی کنید تا با محصولات پر فروش بازار آشنا شوید.

قبل از خرید بهتر است خرید عمده لوازم جانبی موبایل را از شرکتهای واردکننده مستقیم انتخاب کنید. از چند شرکت واردکننده لوازم جانبی موبایل، قیمت بگیرید و سپس قیمتها را مقایسه کنید تا بهترین قیمت را پیدا کنید. تامین‌کنندگان معتبر را شناسایی کرده و سپس وارد مذاکره با آن‌ها شوید.

هنگام خرید تنوع محصولات را در نظر داشته باشید. خرید محصولات متنوع و با کیفیت (قاب موبایل، شارژر، هندزفری، کابل، محافظ صفحه و غیره) ریسک فروش را کمتر می کند.

ب. تجهیزات فروشگاهی

اکنون نوبت به خرید تجهیزات فروشگاهی می رسد. انتخاب دکوراسیون داخلی یکی از ارکان مهم راه اندازی فروشگاه است که نباید آنرا دست کم بگیرید. طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه باید به گونه‌ای جذاب و کاربردی باشد. همچنین لازم است تا خرید تجهیزات دیگری مانند: ویترین‌ها، قفسه‌ها، سیستم‌های نمایش کالا، صندوق فروش و نرم‌افزار مدیریت فروش نیز انجام شود.

گام پنجم: اخذ مجوزها و مدارک قانونی برای افتتاح مغازه لوازم جانبی گوشی

اخذ مجوزها و مدارک قانونی برای افتتاح مغازه لوازم جانبی گوشی

برای راه اندازی یک مغازه لوازم جانبی موبایل، اخذ مجوزها و مدارک قانونی ضروری است. پس از اینکه انتخاب محل مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب نمودید لازم است که آن مکان با مجوز رسمی کار خود را شروع کند.

دریافت پروانه کسب از اتحادیه مربوطه، مانند اتحادیه لوازم جانبی موبایل، پروانه کسب یک امر اجتناب ناپذیر است. این کار شامل پر کردن فرم‌های لازم، ارائه مدارک شناسایی و مدارک مرتبط با مکان مغازه است.همچنین اگر قصد دارید با یک نام تجاری فعالیت کنید، لازم است نام تجاری خود را در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت کنید.

در برخی موارد، نیاز به دریافت مجوزهای خاصی از سازمان‌های دولتی یا محلی است. همچنین برای اطمینان از امنیت محل کار، باید مقررات ایمنی و بهداشت را رعایت کنید.

در مرحله بعدی ثبت نام در اداره مالیات و دریافت کد اقتصادی برای پرداخت مالیات‌های قانونی ضروری است. همچنین اطمینان حاصل کنید که مغازه و موجودی کالاهای شما بیمه هستند. اینکار سبب آرامش زو اطمینان خاطر شما خواهد شد.

با تکمیل این مراحل، می‌توانید مغازه لوازم جانبی گوشی خود را با خیال راحت افتتاح کنید. پیشنهاد می‌شود قبل از شروع، با یک مشاور حقوقی یا یک حسابدار مشورت کنید تا از تمامی مراحل قانونی و مالی به درستی آگاه شوید.

گام ششم: استخدام و آموزش کارکنان

اگر شما فردی هستید که نمی توانید به صورت تمام وقت در فروشگاه باشید و یا نیاز به همکار دارید که به شما در اداره کردن فروشگاه کمک کند، لازم است تا نیروهای مورد نظر خود را استخدام نمایید. استخدام پرسنل فروش و پشتیبانی معمولا در برنامه بسیاری از فروشگاهها قرار دارد.

آموزش کارکنان در زمینه فروش، خدمات مشتری و استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت فروش نیز باید در برنامه های بگنجانید و در این زمینه نیز اقدامات لازم را ملزوم بفرمایید.

گام هفتم: بازاریابی و تبلیغات

اکثر مردم معتقدند که بیشتر فرایندی فروش تجربی بوده و میتوانند به راحتی به فروش بالا دست یابند. در حالی که هنگام کار به مشکل بر می خورند و شرایط آنگونه که فکر میکنن پیش نمی رود. اینجاست که بازاریابی و تبلیغات نقش پیدا می کند و شرکتها و افراد به سمت استفاده از تبلیغات و بازاریابی می روند. به طور کلی تبلیغات شامل موارد زیر می شود:

  • تبلیغات آنلاین و آفلاین: استفاده از روش‌های مختلف تبلیغاتی مانند شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات محیطی، سایت‌های تخفیفی و غیره.
  • راه‌اندازی سایت و فروشگاه آنلاین: ایجاد سایت فروشگاهی برای افزایش دسترسی مشتریان و فروش آنلاین.

به همین خاطر به شما عزیزان توصیه می کنیم که برای توسعه و فروش بیشتر فروشگاه خود حتما تبلیغات و بازاریابی را در فهرست برنامه های خود قرار دهید.

گام هشتم: افتتاح و مدیریت فروشگاه

افتتاح و مدیریت فروشگاه لوازم جانبی

 

  • افتتاح رسمی: برگزاری مراسم افتتاحیه برای جذب مشتریان و معرفی فروشگاه.
  • مدیریت روزانه: مدیریت موجودی کالا، نظارت بر فروش، تحلیل عملکرد و ایجاد استراتژی‌های بهبود.

تبریک می گوییم شما موفق به راه اندازی مغازه خود شدید. امیدواریم مقاله ای که برای صما عزیزان تهیه دیده بودیم مفید واقع شده باشد.

شرکت تامین پیشرو شار یکی از بهترین واردکنندگان انواع برند گوشی و لوازم جانبی موبایل مانند انواع هدفون، هندزفری، ساعت هوشمند و … است که با معتبرترین گارانتی و بهترین قیمت در این بازار فعالیت می‌کند.

شما عزیزان جهت مشاوره و راه اندازی مغازه لوازم جانبی و همچنین فروش موبایل می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید و در صورت نیاز اقلام مورد نظر خودذ را تهیه و خرید نمایید.

سخن آخر

راه‌اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و اجرای مراحل مختلف دارد. با انجام تحقیقات لازم، برنامه‌ریزی مالی، تامین کالا و تجهیزات، اخذ مجوزها و اجرای استراتژی‌های بازاریابی می‌توانید مغازه‌ای موفق و پایدار راه‌اندازی کنید. مدیریت موثر و توجه به نیازهای مشتریان نیز از عوامل کلیدی موفقیت در این کسب‌وکار است.

به این آموزش چه امتیازی می دهید؟

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد آرا: 3

هنوز کسی نظرشو ثبت نکرده! شما اولین نفر باشید.

15 دیدگاه برای “چگونه موفق به راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل شویم؟

  1. منصور ولدبیگی میگوید:

    من مدتیه تو فکر اینم ی مغازه بزنم با خوندن این مقاله باعث شد سریعتر تصمیمم رو بگیرم سریعتر کارمو انجام بدم با پشستیبانی سایت تامین پیشرو تماس گرفتم خیلی خوب راهنمایی کردن از شما ممنونم

    • تیشار آنلاین میگوید:

      منصور عزیز بسیار خرسندیم که مطالب ما به پیشبرد اهداف شما کمک کرده است. امیدواریم بتوانیم در اینده بیشتر با شما همکاری داسشته باشیم

  2. یلدا کبیری میگوید:

    با سلام و ضمن تشکر از مقاله خوبتون ی سوال داشتم. خانمها هم می تونن توی این کار موفق باشن؟

  3. مهدی موسوی میگوید:

    من ساکن تهران هستم نمی دونم کجای تهران مغازه بزنم که پاخور مناسبی داره. ممنون میشم راهنمایی کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *