اگر خالی شدن زود هنگام شارژ باتری گوشی آیفون (اپل) شماهم برای شما عزیزان یک دغدغه است و به چالشی اعصاب خورد کن تبدیل شده‌است . کافیست در این مقاله چند دقیقه همراه ما باشید تا با کمک یکدیگر به افزایش عمر باتری آیفون شما کمک کنیم.

چگونه عمر باتری آیفون را افزایش دهیم

اگر شما کاربر گوشی های آیفون یا آیپد هستید و احساس می‌کنید. که باتری موبایل آیفون شما با استفاده از اپلیکیشن‌های خاص یا با وصل کردن اینترنت گوشی همراه شارژ آن به زودی پایین می‌آید. حتما در این مقاله همراه ما باشید. زیرا 11 راهکار فوق کاربری به شما معرفی می‌کنیم. که طول عمر باتری گوشی شما افزایش پیدا کند. حتی اگر باتری شما سلامت مناسبی ندارد با این ترفند ها باعث می‌شوید. که باتری شما حالت بهتری پیدا کند و طول عمر باتری آیفون یا ایپد شما بیشتر شود.

ماهیت باتری گوشی آیفون

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم ممکن است بعضی از گوشی‌های آیفون شارژ باتری آن ها زود به زود خالی می‌شود. پس در ابتدا خوب است که ماهیت عمر باتری آیفون را برای شما شرح دهیم. باتری های آیفون و دیگر گوشی ها جنس آنها لیتیوم یونی می‌باشد. گوشی های موبایل یک عمر مفید دارند. و اینکه اگر بخواید از ابتدا تا زمانی که گوشی آیفون را دارید، توقع زیادیست اگر بخواهید باتری آیفون به همان حالت ابتدایی پایدار بماند. حال اگر باتری آیفون شما پایداری اولیه را ندارد پس 10 روش اختصاصی تیشار آنلاین را در خصوص افزایش عمر باتری آیفون مطالعه کنید. شاید برای شما سوال پیش آید که ممکن است باتری‌ای که حالت پایداری اولیه را ندارد چگونه میتوانیم طول عمر باتری آیفون را افزایش بدهیم؟ برای جواب شگفت انگیز این مقاله ما را تا انتها همراهی کنید.

برای تعویض باتری موبایل اصل باما در تماس باشید

1- اپلیکیشن های پر‌مصرف

حذف اپ های سنگین برای افزایش عمر باتری ایفون

اولین قدم برای بهبود چشمگیر باتری گوشی آیفون شما این است که داخل تنظیمات گوشی بروید. و اپلیکیشن های غیر ضروری‌ای که تغذیه زیادی از باتری گوشی می‌کند را از موبایل خود حدالامکان آنها را غیرفعال کنید. و یا اگر برای شما مقدور است آن اپلیکشن مربوط را حذف کنید. که با حذف کردن آنها بهبودی چشمگیری در افزایش طول عمر آیفون شما  رخ می‌دهد. بلکه شما می‌توانید طی گذشت چند روز متوجه پایدار شدن گوشی خود می‌شوید. برای آن دسته از عزیزانی که رفتن به این قسمت تنظیمات آیفون را نمی‌دانند در ادامه روش رفتن به بخش تنظیمات آیفون را برای شما بازگو می‌کنیم.

آموزش رفتن به بخش تنظیمات باتری آیفون:

در ابتدا بر روی settings کلبک کنید و سپس در صفحه بعد بر روی Battery کلیک کنید. در این صفحه لیستی از اپلیکیشن‌های موبایل روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود. که اپ هایی که بیشترین مصرف را از باتری دارند در رتبه اول قرار می‌گیرد. همانطور که در بالاتر گفتیم اپلیکیشن های غیرضروری را حذف یا غیرفعال کنید.

2- دی اکتیو (غیرفعالسازی) قابلیت پوش (push) در ایمیل

راهکار های افزایش مر باتری آیفون

قابلیت پوش (push) یعنی: به هنگام دریافت ایمیل یک نوتیفیکیشن برای شما در صفحه نمایش گوشی ظاهر می‌شود. که این امر در پشت پرده وقتی رخ داده‌است که برند آیفون با گوشی های آیفون با سرور های خودش دائما در حال انتقال دیتا می‌باشد که سریعا برای شما نوتیفیکیشن می‌آید. حال این مسئله به نظر شما بر روی شارژ موبایل آیفون تاثیر گذار هست یا خیر؟ یا غیرفعالسازی آن باعث افزایش عمر باتری آیفون می‌شود یا خیر؟

جواب مثبت است. اگر خواهان این هستید که طول عمر باتری گوشی آیفون افزایش پیدا کند. میبایست حالت پوش (push) را برای ایمل های دریافتی خود خاموش کنید و در ازای ان حالت فِچ (Fech) را برای ایمیل‌های خود فعال کنید. که در این حالت برقراری دائمی سرورهای آیفون با گوشی‌های خود به 15 دقیقه یک بار می‌رسد. پس درنتیجه بخواهیم منطقی بررسی کنیم که امر باعث کاهش مصرف از باتری آیفون می‌شود. برای انجام تنظیماتی که گفتیم در مسیر زیر توضیح داده‌ایم

مسیر غیرفعالسازی پوش (Push) و فعالسازی حالت فِچ (Fech):

در ابتدا وارد Settings بروید. و در صفحه‌ای که مشاهده می‌کنید. گزینه‌ای به نام Accounts and Passwords وجود دارد که بر روی آن کلیک کنید. و در صفحه بعدی گزینه Fetch New Data را انتخاب کنید. و بعد از آن بر روی هر تعداد اکانتی که در گوشی آیفون دارید گزینه Fech را انتخاب کنید و طبق سلیقه خود می‌توانید. مدت زمانی که طبق یک دوره منظم به سرور آیفون وصل شود را انتخاب کنید. تا مصرف استقاده از گوشی آیفون خود را کاهش دهید.

3- کم کردن زمان خاموش شدن خودکار صفحه نمایش

چگونه عمر باتری آیفون افزایش می‌کند

صفحه نمایش گوشی تمامی موبایل‌ها یکی از اساسی ترین قطعات گوشی محسوب می‌شود. این قطعه علاوه بر تاثیر مستقیم در مصرف باتری دارد بلکه با رعایت نکردن یک سری از موارد می‌تواند به سرعت به باتری گوشی آیفون شما ضرر برساند. و بر اساس اهمیت بالای آن ما مقاله مجزا به نام 11 راهکار برای افزایش طول عمر باتری آماده کردیم که یکی از عوامل صفحه نمایش می‌باشد که با رعایت کردن یک نکته می‌توانید هم باعث طول عمر باتری موبایل آیفون شوید و همچنین باعث افزایش طول عمر باتری آیفون می‌شود. اگر منطقی به این موضوع فکر کنیم میبنیم که هر چه صفحه نمایش گوشی آیفون بزرگتر باشد و علاوه بر آن کیفیت تصویر بالایی هم داشته باشد پس منطقی هست که استفاده بیشتری از باتری گوشی آیفون می‌کند. حال برای جلوگیری از مصرف زیاد صفحه نمایش می‌توانید دو کار انجام دهید.

  1. نور صفحه نمایش را کاهش دهید و در مواقع ضروری از بیشترین توان صفحه استفاده کنید
  2. به تنظیمات بروید و مدت زمان خاموش شدن خودکار صفحه نمایش را کمترین زمان انتخاب کنید تا اگر با تلفن همراه کاری ندارید و فراموش کردید که خاموش کنید، خود تلفن همراه صفحه نمایش را خاموش کند.
مسیر کم کردن زمان خاموش شدن خودکار تلفن همراه:

به  بخش تنظیمات (Settings) بروید و در صفحه بعدی گزینه Display & Brightness را انتخاب کنید که این بخش مربوط به صفحه نمایش می‌باشد. و بعد از آنگزینه Auto-Lock را انتخاب کنید. که در زیر آن مدت زمان هایی را برای شما می‌آورد که طبق میل شخصی خود آن را انتخاب کنید. ولی پیشنهاد ما به شما گزینه 30 ثانیه می‌باشد که سریعا گوشی آیفون خاموش شود. نکته‌ای که خوب است ذکر کنیم و شما هم فراموش نکنید این است که پس از اتمام کار با تلفن همراه خودتان خودکار دکمه پاور را بزنید.

4- غیرفعالسازی حالت موقعیت مکانی برای اپلیکیشن ها

افزایش عمر باتری آیفون با قطع کردن لوکیشن

از دیگر قابلیت‌های آیفون که باعث مصرف بیش از حد باتری موبایل می‌شود موقعیت مکانی یا Location است. هنگامی که این قابلیت را برای اپلیکیشن ها فعال می‌کنید اپ‌هایی که اجازه دسترسی به لوکیشن (Location) را دارند از به طور همیشگی از سرویس GPS موقعیت مکانی گوشی آیفون شما را ردیابی می‌کنند. این امر باعث مصرف بیشتر باتری گوشی آیفون می‌شود. در صورتی که خیلی از اپلیکیشن‌های موبایل نیاز دسترسی به موقعیت مکانی شما را ندارند. کَما‌اینکه اپ‌هایی هم که نیاز دسترسی به موقعیت مکانی را دارند به طور همیشگی این قابلیت گوشی را نمی‌خواهند. غیرفعال کردن این قابلیت برای استفاده بهینه و افزایش عمر باتری آیفون می‌شود.

مسیر غیرفعالسازی لوکیشن اپلیکیشن‌ها

ابتدا به بخش تنظیمات (Settings) گوشی آیفون بروید و گزینه‌ای به نام شخصی (Privacy) وجود دارد که بر روی این گزینه کلیک کنید و سپس در صفحه بعدی بر روی گزینه Location Services کلیک کنید. به این صفحه که رسیدید می‌توانید این قابلیت را به طور کل غیرفعال کنید یا می‌توانید طبق سلیقه شخصی خود اپلیکیشن هایی که احساس می‌کنید نیاز به دسترسی موقعیت مکانی شما دارند را اجازه دسترسی بدهید و به بقیه اپ ها را از داشتن این دسترسی منع کنید.

5- فعالسازی گزینه Low Power Mode

افزایش عمر باتری آیفون با فعالسازی حالت بهینه باتری

شرکت اپل گزینه‌ای به نام استفاده بهینه از باتری موبایل را دارد که این قابلیت منجر به کاهش چشمگیر مصرف انرژی باتری می‌شود که این قابلیت برای مواقعی است که باتری آیفون شما زیر 20 درصد شارژ دارد. که می‌توانید با استفاده از این قابلیت گوشی آیفون شما بیشتر روشن می‌ماند و به افزایش عمر باتری آیفون هم کمک می‌کند

مسیر فعالسازی قابلیت Low Power Mode:

در ابتدا وارد بخش تنظیمات (Settings) آیفون  بشوید و در صفحه بعدی گزینه (Battery) کلیک کنید. که در صفحه بعدی گزینه‌ای به نام Low Power Mode می‌بینید که با روشن کردن آن در مصرف باتری آیفون بهینه سازی می‌شود.

6- کاهش نور صفحه نمایش

کاهش نور صفحه نمایش خودکار برای افزایش طول عمر باتری ایفون

همانطور که در مورد 3 به مدت زمان روشن ماندن خودکار تلفن همراه اشاره کردیم صفحه نمایش یکی از قطعات اصلی تمامی گوشی های موبایل به حساب می‌آید که شما می‌توانید با عدم استفاده زیاد از تمام توان نوردهی صفحه نمایش موجب افزایش عمر باتری آیفون شوید. در گوشی آیفون قبلیتی وجود دارد به نام نور خودکار که سنسور گوشی آیفون وظیه دارد طبق نور موجود در فضای محیطی که هستید، میزان روشنایی صفحه نمایش را تنظیم کند.

نحوه فعالسازی نور خودکار گوشی آیفون

مثل روال‌های قبلی بر روی تنظیمات (Settings) کلیک کنید و در صفحه اول تنظیمات گزینه‌ای به نام عمومی (General) وجود دارد، بر روی آن کلیک کنید و سپس در صفحه بعد گزینه دسترسی (Accessibility) را انتخاب نمایید. در مرحله بعدی گزینه Display Accommodations را انتخاب کنید و به صفحه آخر می‌رسید که می‌بایست گزینه Auto-Brightness را فعال کند

7- فعال کردن حالت پرواز برای افزایش عمر باتری آیفون

افزایش طول عمر باتری آیفون با فعالسازی حالت پرواز

یکی از روش هایی که خیلی برای افزایش عمر باتری آیفون موثر می‌باشد فعالسازی حالت پرواز (Airplane Mode) در گوشی آیفون می‌باشد. زمانی که شما این گزینه را فعال می‌کنید کلیه ارتباطات آیفون از شبکه های مخابرات قطع می‌شود و در نهایت این گزینه کمک با مصرف بهینه از باتری ایفون می‌کند. جالب است بدانید که زمانی که در جایی هستید و شبکه ارتباطی ضعیف می‌باشد گوشی آیفون شما به طور دائم در حال تلاش به اتصال به شبکه ارتباطی می‌باشد. که بهتر است در این مواقع اگر نیازی به شبکه ارتباطی ندارید حالت پرواز را برای گوشی خود فعال کنید.

نحوه فعال سازی حالت پرواز آیفون

ساده ترین راه برای فعالسازی حالت پرواز این است که دستتان را از پایین صفحه به بالا بکشید و بر روی آیکون هواپیما بزنید. یا می‌توانید به بخش تنظیمات (Settings) آیفون بروید و در همان ابتدا علامت هواپیما یا گزینه (Airplane Mode) را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی آن حالت پرواز فعال می‌شود.

8- افزایش عمر باتری آیفون با قطع موبایل دیتا و وای فای

غیرفعال کردن وای فای و موبایل دیتا برای افزایش طول عمر باتری ایفون

یکی دیگر از راه های افزایش عمر باتری آیفون  قطع کردن موبایل دیتا (Mobile Data) و وای فای (Wi-Fi) گوشی آیفون می‌باشد. شما بهتر است زمانی که به اینترنت نیازی ندارید این دو گزینه را غیرفعال کنید. چه بسا بهتر است که مواقعی که فقط نیاز به اینترنت هست یکی از این دو گزینه را فعال کنیم. اگر از ابتدا این موارد را که تا به الان ذکر کردیم را رعایت کنید عمر باتری آیفون افزایش پیدا می‌کند.

روش غیرفعالسازی موبایل دیتا و وای فای

مثل مورد 7 مجددا می‌توانید دستتان را از پایین صفحه به بالا بکشید. و علامت های وای فای (Wi-Fi) و موبایل دیتا (Mobile Data) را مشاهده می‌کنید. و یا اینکه می‌توانید بر روی تنظیمات (Settings) کلیک کنید. که در صفحه بعدی در ابتدای صفحه گزینه وای فای (Wi-Fi) و موبایل دیتا (Mobile Data) را مشاهده می‌کنید. که در همانجا بر روی دکمه روبروی آنها کلیک کنید و آنها را غیرفعال کنید.

9- کاهش انیمیشن در خصوص افزایش عمر باتری آیفون

قطع حالت انیمیشن آیفون برای افزایش طول عمر باتری

اگر دقت کرده باشید یکی از پرطرفدار ترین رابط کاربری‌های پرطرفدار و محبوب دنیا ios می‌باشد که در رابط کاربری آیفون جلوه‌های بصری زیادی وجود دارد. که طبق آزمایش‌هایی (غیرفعالسازی جلوه‌های بصری) که انجام دادند باتری آیفون طول عمر بیشتری کرد. و به همین دلیل خالی از لطف ندانستیم تا این مورد کارامد هم خدمت شما عرض کنیم.

آموزش غیرفعالسازی جلوه بصری

طبق روال همیشگی بر روی تنظیمات (Settings) کلیک کنید و گزینه عمومی (General) را انتخاب کنید. و در صفحه بعدی گزینه دسترسی (Accessibility) را انتخاب کنید. که در صفحه بعدی مواردی زیادی وجود دارد که شما باید گزینه کاهش حرکت (Reduce Motion) را فعال کنید که جلوی آن دکمه‌ای وجود دارد برای فعالسازی آن، مثل فعالسازی حالت پرواز، وای فای و موبایل دیتا.

10- قطع رفرش خودکار اپلیکیشن‌ها

قطع رفرش ریت آیفون

در پشت پرده برخی اپلیکیشن‌های گوشی اتفاقات جالبی میافتد. که برخی از مردم نمی‌دانند. و ما یکی از پشت پرده های اپلیکیشن هارا که باعث افزایش عمر باتری ایفون می‌شود را برای شما بازگو می‌کنیم. خیلی از اپ‌های آیفون برای بروز بودن و ارسال نتیفیکیشن بدون آنکه برنامه باز باشد دائما در حال بروزرسانی و یا رفرش کردن خود است. که بعضی از این بروز رسانی ها نیاز به اینترنت دارد و بعضا حجم قابل توجهی را استفاده می‌کنند. حال با قطع کردن آن طبیعی و منطقی می‌باشد که وقتی دیگر نیازی به اینترنت ندارد. و دائما در حال بروز رسانی نیست عمر باتری آیفون افزایش میابد.

آموزش غیرفعال سازی رفرش خودکار آیفون

مثل همیشه وارد تنظیمات (Settings) گوشی آیفون بروید و گزینه عمومی (General) را انتخاب کنید. و در صفحه بعدی گزینه‌ای به نام رفرش اپلیکیشن در پس‌زمینه (Background App Refresh) هست که میبایست آن را فعال کنید. تا عمر باتری آیفون شما بیشتر شود.

11- خاموش کردن اشتراک‌گذاری نت گوشی آیفون

اشتراک گذاری اینترنت در آیفون

گزینه‌ای وجود دارد به نام اشتراک گذاری اینترنت گوشی آیفون. (Personal Hotspot) که با فعالسازی آن اینترنت سیم کارت خود را با بقیه به اشتراک می‌گذارید. طبق تجربه افرادی که از این گزینه به کرات استفاده کردند بعد از تایم کوتاهی مشاهده کردند که سلامت باتری موبایل آیفون کاهش پیداکرده است. پس برای افزایش عمر باتری آیفون می‌توانید گرینه اشتراگ گذاری دیتا را خاموش کنید. این قابلیت به طور پیش فرض غیرفعال است ولی اگر زیاد از آن استفاده می‌کنید بهتر است. که این استفاده زیاد خود را کمترکنید تا به سلامت باتری گوشی آیفون خود کمک کنید.

برای افزایش طول عمر باتری آیفون چکار کنیم؟

برای افزایش طول عمر باتری آیفون (برند اپل) کافیست 11 ترفندی که در بالا خدمت شما گفتیم را به درستی انجام دهید. تا باتری آیفون شما طول عمر بیشتری داشته باشد و پیرو آن در طول روز مدت زمان بیشتری را از گوشی خود استفاده کنید. فقط نکته دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد این است. که از داغ شدن گوشی آیفون خود جلوگیری کنید و اگر موقع هر فعالیتی که با گوشی هستید و تلفن همراه شما داغ می‌کند. همان موقع فعالیت خود با گوشی ایفون را متوقف کنید تا آسیب بیشتری به باتری آیفون شما نرسد. و یک نکته نهایی خدمت شما عرض کنیم. که به هنگام شارژ کردن گوشی خود قاب آیفون خود را در بیاورید تا از داغ شدن گوشی ایفون جلوگیری کند. امیدواریم مطالبی که در این مقاله ذکر کردیم برای شما عزیزان مفید واقع شده‌باشد.

اگر شما هم تجربه خوبی در این خصوص دارید ممنون می‌شویم. که آنها را با ما درمیان بگذارید و کاربران دیگر هم از راهکار های شما در خصوص افزایش عمر باتری ایفون شما استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *