اگر شماهم علاقمند به حوزه گیمینگ هستید و به دنبال گوشی های گیمینگ با قیمت مناسب هستید که با حساب بانکی شما سازگاری دار، به هیچ عنوان این مقاله ارزشمند رو از دست ندید؛ چون با هر بودجه‌ای که دارید بهترین گوشی گیمینگ شیائومی، سامسونگ، اپل و… موجود در بازار ایران را مورد بررسی قرار دادیم تا با اطلاعات مکفی پول خود را به بهینه‌ترین حالت ممکن خرج کنید، (به دلیل کامل بودن مطالب می‌توانید با کلیک بر روی هر عنوان زیر به همان بخش مربوط بروید)

اساسی‌ترین مشخصات گوشی گیمینگ عالی گوشی های گیمینگ با باتری قوی جدیدترین گوشی های گیمنگ بهترین گوشی گیمینگ برای بازی سنگین بهترین گوشی گیمینگ تا 20 میلیون تومان بهترین گوشی گیمینگ تا 15 میلیون تومان بهترین گوشی گیمینگ تا 12 میلیون تومان بهترین گوشی گیمینگ تا 10 میلیون تومان بهترین گوشی گیمینگ تا 8 میلیون تومان بهترین گوشی گیمینگ تا 7 میلیون تومان گوشی‌های گیمینگ سامسونگ در یک نگاه گوشی‌های گیمینگ شیائومی گوشی‌های گیمینگ ارزان گوشی‌های گیمینگ میان رده

آشنایی با دنیای گیمرها

در ابتدا شاید برای شما عجیب باشد تا وقتی کنسول‌های مخصوص گیم و بازی هست چرا باید با گوشی موبایل بازی کنیم؟ یا حتی به این فکر کنید که اصلا بازی‌های جذاب و پرطرفدار برای گوشی گیمینگ وجود دارد یا خیر؟ در جواب این سوالات بهتر است بخشی از آمار منتشر شده از دنیای گیم را در اختیار شما قراردهیم تا با این دنیای جذاب بیشتر آشنا شوید. در سال 2020 میلادی بازی های ویدئویی 165 میلیارد دلار درآمد داشت که سهم بازی های موبایل بیش از 85 میلیارد دلار بود؛ و اگر به طور دقیق‌تر بخواهیم آمار را بازگو کنیم سهم کنسول بازی 33 میلیارد دلار بود که این نسبت درآمد بسیار حیرت‌آور است؛ و از طرفی به رشد چشمگیر بازی‌های موبایل پی‌میبریم.

از طرفی آماری مبنی‌بر استفاده عموم مردم از تلفن همراه منتشر شد که 57 درصد استفاده مردم برای گیم بود، 30 درصد برای دوربین و… که بازهم در اینجا میزان محبوبیت گیم در موبایل را مشاهده می‌کنیم که کمپانی ها را سوق به ساخت گوشی مخصوص گیم داده است؛ همانند برند هایی مثل شیائومی، لنوو، ایسوس و… که گوشی های مخصوص گیمینگ را تولید کردن. این گوشی های گیمینگ میبایست عملکردی قدرتنمند، سیستم سخت‌افزاری مخصوص و خنک کننده خوبی داشته باشند؛ که این ویژگی ها هزینه گوشی های گیمینگ را با سایر گوشی موبایل ها متفاوت می‌کند.

اساسی‌ترین مشخصات گوشی گیمینگ عالی

امکان شارژدهی عالی و ظرفیت باتری

قاعدتا هر چه ظرفیت باتری گوشی بالاتر باشد می‌توان مدت بیشتری از گوشی استفاده کرد، در همین راستا یکی از خواسته‌های اصلی و واقعا به حق گیمیرها ظرفیت بالای باتری ومبایل است به همین دلیل شرکت‌های گوشی ظریفیت باتری موبایل‌ها را افزایش دادند که ظرفیت باتری بین 4000 تا 6000 میلی‌آمپر برای گیمرها مناسب است.

نمایشگر متفاوت و بزرگتر نسبت به گوشی‌های معمولی

یکی از عواملی که لذت بازی را برای گیمیرها بیشتر می‌کند صفحه نمایش مناسب است؛ طبق خواسته‌های اکثر گیمیرها حداقل یک صفحه نمایش 6.5 اینچ باید باشد. و از طرفی صفحه نمایش میبایست عکس‌العمل بالایی نسبت به تاچ (لمس) را باید داشته باشد و از HDR پشتیبانی کند.

تراشه‌های قدرتمند یا همان چیپست (در کامپیترها کارت گرافیک عامل تعیین کننده برای بازی محسوب می‌شود که در گوشی موبایل مخصوص گیم‌هم تراشه ها بسیار مهم و کارساز هستند)

تراشه‌های استفاده شده در هر گوشی موبایل یه جوری قلب گوشی می‌باشد؛ همان سرعت بالایی که لذت میبرید یکی از عوامل اصلی آن ترشه مورد استفاده آن می‌باشد؛ و تعداد هسته‌های داخل گوشی موبایل نشان دهنده‌ آن است‌که، یک گوشی چه نعداد کار را بدون هیچ فشاری همزمان انجام دهد. جالب است بدانید که دوران گوشی های 2 و 4 هسته‌ای تمام شده و من‌بعد زمان حضور گوشی‌های 8 هسته‌ای رسیده‌است. گوشی‌های جدید قدرت عکس‌العمل چندین برابری دارند و می‌توانید چندین کار را بدون هیچ کندی سرعتی انجام دهید. درسال 2021 برای گوشی های گیمینگ از تراشه‌های اسنپدراگون (snapdragon) 888 استفاده کردند، در صورتی که اسنپدراگون 855 برای افراد گیمر راضی کننده‌است.

گرافیک گوشی گیمینگ

یکی از عوامل مهم دیگر برای گیمیر‌ها پردازنده گرافیکی (GPU) می‌باشد، پردازنده گرافیکی همانند چیپست عمل می‌کند؛ اما وظیفه اصلی این قطعه پردازش گرافیکی دیتا (داده) است؛ این قطعه هر چه تعداد هسته بیشتری داشته باشد خروجی آن پردازش سریع‌تر بازی‌های مورد علاقه شماست.

نرخ نوسازی (رفرش ریت)

شاید اطلاعات زیادی درباره نرخ نوسازی یا رفرش ریت شنیده باشید ولی با ساده‌ترین تعریف، پرونده آن را می‌بندیم؛ محتوایی که در صفحه نمایش می‌بینید هر چه روان‌تر باشد یعنی نرخ نوسازی بالاتری دارد، حال خیلی از گوشی های موبایل با نرخ نوسازی 60 هرتزی دارند، اما این گیمیر‌های حرفه‌ای را راضی نمی‌کند و رفرش ریت 120 هرتزی را انتخاب می‌کنند؛ یعنی: در هر ثانیه صفحه نمایش 120 بار به‌روز شود. فقط خالی از لطف نیست این موضوع را بدانید که نرخ نوسازی مناسب برای گوشی‌ها 90 هرتز هست.

رم گوشی های گیم

یکی از فاکتورهای گوشی‌های گیمینگ رم (RAM) می‌باشد، یکی از کارهایی که رم انجام می‌هد مدیریت فضای مورد نیاز داده‌های موقت را هنگام اجرای بازی انجام می‌دهد؛ که اگر همزمان چندین کار با گوشی موبایل انجام دهید به رم بالاترین نیاز دارید. که اگر نظر تیم تیشار را بخواهید برای رم مورد نیاز برای گیمرها، رم 6 تا 8 گیگ پاسخگوی نیازهای یک گیمیر است.

بجز مواردی که در بالا ذکر شد موارد دیگری مثل: امکانات نرم‌افزاری، سیستم خنک‌کننده عالی برای آسیب ندیدن، بلندگوهای استریو و غیره تمایز بین گوشی های گیمینگ را بوجود می‌آورد. هنگام خرید اکثریت کاربران تمرکز خود را بر روی سخت‌افزار گوشی می‌کنند ولی خوب است بدانید که یکی از عامل های مهم و اساسی نرم‌افزار گوشی گیمینگ است؛ به همین دلیل سازنده های این نوع گوشی نگاهی به نرم‌افزا گوشی های خود انداختند و گیم لانچر‌های مخصوص خود را روانه بازار کردند. گیم لانچر ها وظیفه بهینه‌سازی دستگاه برای اجرای هرچه بهتر بازی‌های سنگین، میانبر‌هایی برای اسکرین‌شات، ضبط از صفحه موبایل، جلوگیری از لمس های ناخواسته صفحه گوشی، بستن سریع اعلانات و… را برعهده دارد.

ویژگی گیم لانچر های گوشی پرطرفدار:

اگر بخوایم به طورمختصر از گیم لانچر برند سامسونگ بگیم در نسخه جدید امکان سوئیچ کردن بین سه حالت عالی‌ترین عملکرد، بازی و حالت متعادل با محوریت موضوع مصرف بهینه استفاده از انرژی باتری است؛ حال با توجه به رقابت های تنگاتنگ برند ها گیم لانچر های شیائومی علاوه‌بر امکانات برند سامسونگ آپشن‌های دیگری مثل اجرای دو برنامه که یک برنامه در پنجره کوچک اجرا می‌شود، جلوگیری از داغ شدن بیش‌از حد تلفن همراه، پاسخ به تماس های ورودی در حالت اسپیکر یا هندزفری، مقدار فعال بودن پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی را هنگام مشغول بودن گوشی نمایش میدهد؛ علاوه بر این امکانات آپشن های دیگری‌هم دارد.

خالی از لطف نیست که از گیم لانچر‌های برند وان پلاس هم مطاع باشید که امکانات جذابی مثل: (امکان قطع کردن اعلانات تلفن همراه هنگام بازی، جلوگیری از لمس ناخواسته و ضبط لحظات از دست رفته که شما فراموش کردید) را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. و اما گیم لانچر برند جذاب اپل که استراتژی این برند با تمامی رقبای خود متفاوت است، و با برنامه‌ریزی که روی سخت‌افزار  و نرم‌افزار خود کرده، دیگر نیازی به گیم لانچر ندارد که تا به اینجا این ادعای خود را به همگی ثابت کرده‌است.  اما ناگفته نماند که مشتری‌های اپل دغدغه‌هایی مثل ناچ بالای نمایشگر و سرعت شارژ پایین باتری گلایه‌ دیگه‌ای ندارند.

** فقط باید توجه داشته باشید که این مقاله را طبق گوشی‌های گیمینگ بازار ایران بررسی کردیم و بعضی از گوشی‌های بازی را بررسی نکردیم.**

گوشی های گیمینگ با باتری قوی

گوشی های سامسونگ سری M با وجود تراشه‌ای که در آن به کار رفته با با وجود تست گیمیرهای معروف توانسته عملکرد خوبی را از خود داشته باشد، پس شما می‌توانید برای بازی های خود از گوشی‌های سامسونگ سری M استفاده کنید، و اگر پیشنهاد تیشار را بخواهید طبق بررسی تمامی نظرات گیمیرها ما گوشی “M62” را معرفی می‌کنیم.

اگر سری سامسونگ از تراشه قدرتمند اگزینوس 9825 استفاده کرده؛ حتی می‌توانید بازی‌های سنگینی مثل کال.آف.دیوتی را به راحتی آب خوردن اجرا کنید و فقط می‌توان تنها نقطه ضعف این سری گوشی سامسونگ را داغ شدن گوشی موبایل دانست. دیگر نقطه قوت عجیب گوشی سامسونگ M62 باتری با ظرفیت 7000 میلی‌آمپر است؛ که با ادعایی که شرکت سامسونگ کرده است با ظرفیت فول باتری می‌توانید 1 روز کامل وبگردی و 33 ساعت پخش فیلم بدون وقفه را داشته باشید؛ برای این ظرفیت بالا قاعدتا باید از تکنولوژی فست شارژ استفاده کرد که از قابلیت فست شارژ 25 واتی برای آن اسفتاده کردند. جالب است بدانید که به فناوری شارژ معکوس هم مجهز شده؛ تا بتوانید ساعت‌های هوشمند و هندزفری‌های بی‌سیم را با آن شارژ کنید.

جدیدترین گوشی های گیمنگ

Asus Rog Phone 5s Pro:

معرفی گوشی های گیمینگ، ارزان و اقتصادی

یکی از بهترین گوشی های گیمینگ سال 2021 میلای این مدل Asus است که گوشی‌هایی با این قدرت بسیار کم تولید شده‌اند؛ اگر بخواهیم مشخصات آن را برای شما بازگو کنیم

  1. نرخ نوسازی 144 هرتزی
  2. رم 16 گیگ
  3. چیپست Snapdragon 888+
  4. باتری 6000 میلی‌آمپری
  5. این مشخصات امکانات بسیارعالی برای گیمیر ها فراهم کرده‌است.

Zte Nubia Red Magic 6s Pro:

معرفی گوشی های گیمینگ، ارزان و اقتصادی

این گوشی هم یکی از گوشی های خوب قدرتمند بازار می‌باشد که با استفاده از امکانات جالب خصوصیات منحصر به فردی را در بازار گوش های گیمینگ به خود اختصاص داده است.

  1. نرخ نوسازی 165 هرتزی
  2. فن خنک کننده که بسیار دیر داغ می‌شود
  3. چیپست Snapdragon 888+
  4. صفحه نمایش 6.8 اینجی Amoled

در کنار این امکانات عالی تنها ایرادی که می‌توان به این گوشی گیمینگ گرفت دوربین ضعیف آن است؛ البته ناگفته نماند که شما گوشی مخصوص گیمنگ خریداری می‌کنید

Xiaomi 12 Pro:

معرفی گوشی های گیمینگ، ارزان و اقتصادی

به طور مختصر از مزیت‌های این تلفن همراه براتون شرح میدهیم.

  1. صفحه نمایش عالی Ltpo Amoled
  2. نرخ نوسازی 120 هرتزی
  3. چیپست Snapdragon 8 Gen 1
  4. دیر داغ شدن گوشی
  5. مصرف بهینه از باتری موبایل
  6. باتری 4600 میلی‌آمپری با پشتیبانی فست شارژ 120 که در 18 دقیقه باتری فول می‌شود

نکته: این گوشی موبایل یکی از بهترین گوشی های گیمینگ جهان به حساب می‌آید (با وجود تراشته آن)

Xiaomi Black Shark 4s Pro:

معرفی گوشی های گیمینگ، ارزان و اقتصادی

  1. صفحه نمایش Super Amoled
  2. اندازه صفحه نمایش 6.67
  3. نرخ نوسازی 144 هرتز
  4. ظرفیت باتری 4500 میلی‌آمپر
  5. فست شارژ 120 واتی که در 15 دقیقه شارژ آن فول می‌شود

بهترین گوشی های گیمینگ برای بازی سنگین:

متاسفانه به دلایلی خیلی از گوشی‌های پرچم دار این صنعت در کشور ما وجود ندارد، ولی شما می‌توانید به یک سری شرکت‌ها سفارش های خود را بدهید و برای شما گوشی مدنظر را بیاورند، یکی از شرکت‌هایی که می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید شرکت تامین پیشرو شار است که می‌توانید با ما درتماس باشید.

نکته: برای دیدن گوشی های گیمینگ بیشتر در رنج های قیمتی بر روی هر تیتر کلیک کنید تا مدل‌های بیشتری را ببینید.

بهترین گوشی های گیمینگ تا 20 میلیون تومان:

Glaxy Note 20 5G:

معرفی گوشی های گیمینگ، ارزان و اقتصادی

یکی از گوشی‌های پرچم‌دار گیم تا قیمت 20 میلیون تومان این گوشی می‌باشد، که البته با توجه به نوسانات قیمت بازار داخلی خیلی نمی‌شود به این قیمت استناد کرد، که در این گوشی از تراشه اگزینوس 990 استفاده شده و یکی از گوشی‌های پرچم‌دار در دنیاست.

Galaxy S21+ 5G:

معرفی گوشی های گیمینگ، ارزان و اقتصادی

یکی دیگر از موارد عالی برای بازی می‌توان به این گوشی اشاره کرد که تا حدود 20 میلیون تومان است، با توجه به ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که در این موبایل به کار رفته است، از پس سنگین‌ترین بازی های حال حاضر برمی‌آید. مشخصات آن:

  1. پردازنده اگزینوس 2100 (30% افزایش قدرت نسبت به سری قبلی)
  2. 20% مصرف بهینه باتری
  3. گرافیک Mali-G78 که این یعنی 14 هسته پردازشگر (40% عملکر بهتر به سری قبلی)

بهترین گوشی های گیمینگ تا 15 میلیون تومان:

Xiaomi Mi 10T Pro

معرفی گوشی های گیمینگ، ارزان و اقتصادی

یکی از گوشی‌های عالی برای گیم در این رنج قیمتی و مناسب برای بازی‌های گرافیکی؛ مشخصات این گوشی:

  1. Snapdragon 856
  2. رم 8
  3. شبکه 5G

Galaxy S20 Fe

معرفی گوشی های گیمینگ، ارزان و اقتصادی

  1. صفحه نمایش Super Amoled
  2. اندازه صفحه نمایش 6.5  اینچ
  3. تراشه اگزینوس 990
  4. رم 8 تا 128  گیگابایت

Galaxy A72

گلکسی A72 یکی از گوشی های گیمینگ

این تلفن همراه از لحاظ پایداری سخت‌افزاری و صفحه نمایشگر عالی در بازار حرف اول را می‌زند، تراشه آن Snapdragon 720G می‌باشد، خالی از لطف نیست که این نکته را بدانید تا خیلی حرفه‌ای تر به مشخصات تلفن همراه توجه کنید، حرف G آخر تراشه نشانگر ساخت تراشه اختصاصی برای اون مدل گوشی محسوب می‌شود.

پرطرفدار ترین گوشی های گیمینگ تا 12 میلیون تومان:

سامسونگ S20 Fe 5G

معرفی گوشی های گیمینگ، ارزان و اقتصادی

  1. تراشه Snapdragon 865 5G
  2. رم 6 و 8 گیگابایتی
  3. ظرفیت باتری 4500 میلی‌آمپر

Xiaomi Mi 10T Pro 5G

معرفی گوشی های گیمینگ، ارزان و اقتصادی

  1. تراشه Snapdragon 865
  2. رم 8 گیگابایتی
  3. ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر
  4. فست شاژ 33 واتی

شیائومی 11T 5G

معرفی گوشی های گیمینگ، ارزان و اقتصادی

  1. تراشه Media Tek Mt6893
  2. رم 8 گیگابایتی
  3. ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر
  4. فست شاژ 67 واتی

بهترین گوشی های گیمینگ تا 10 میلیون تومان:

Poco X3 Pro

معرفی گوشی های گیمینگ، ارزان و اقتصادی

  1. تراشه Snapdragon 860
  2. نرخ نوسازی 120 هرتزی
  3. رم 6 گیگابایتی

Poco X3 Gt

معرفی گوشی های گیمینگ، ارزان و اقتصادی

  1. تراشه Dimensity 1100 5G
  2. نرخ نوسازی 120 هرتزی
  3. ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر
  4. فست شاژ 67 واتی

خیلی از کاربران معتقدند که X3 GT یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ دنیا می‌باشد.

Poco F3

معرفی گوشی های گیمینگ، ارزان و اقتصادی

  1. تراشه Snapdragon 870 5G
  2. نرخ نوسازی 120 هرتزی
  3. ظرفیت باتری 4520 میلی‌آمپر
  4. فست شاژ 33 واتی

Xiaomi Mi11 Lite

معرفی گوشی های گیمینگ، ارزان و اقتصادی

  1. تراشه Snapdragon 732G
  2. نرخ نوسازی 90 هرتزی
  3. رم 6 گیگابایتی
  4. نمایشگر مناسب

برترین گوشی های گیمینگ تا 8 میلیون تومان:

سامسونگ a32

معرفی گوشی های گیمینگ، ارزان و اقتصادی

  1. نمایشگر 6.4 اینج
  2. ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر
  3. پردازنده Media Tek MT6853 Dimensity 720 5G
  4. رم 4 تا 8گیگابایتی و
  5. فست شاژ 15 واتی

ردمی نوت 10 پرو

معرفی گوشی های گیمینگ، ارزان و اقتصادی

  1. نمایشگر 6.4 اینج
  2. ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر
  3. پردازنده Media Tek MT6853 Dimensity 720 5G
  4. رم 4 تا 8
  5. فست شاژ 33 واتی

شیائومی Mi 11 Lite

معرفی گوشی های گیمینگ، ارزان و اقتصادی

  1. نمایشگر 6.55 اینج
  2. ظرفیت باتری 4250 میلی‌آمپر
  3. پردازنده Snapdragon 732G
  4. رم 6/8
  5. فست شاژ 33 واتی

شیائومی می 10 لایت 5G

معرفی گوشی های گیمینگ، ارزان و اقتصادی

  1. نمایشگر 6.57 اینج
  2. ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر
  3. پردازنده Snapdragon 765G
  4. رم 6/8
  5. فست شاژ 20 واتی

بهترین گوشی های گیمینگ تا 7 میلیون تومان:

سامسونگ a32

معرفی گوشی های گیمینگ، ارزان و اقتصادی

  1. نمایشگر 6.4 اینج
  2. ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر
  3. پردازنده Media Tek MT6853 Dimensity 720 5G
  4. رم 4 تا 8
  5. فست شاژ 15 واتی

ردمی نوت 10 پرو

معرفی گوشی های گیمینگ، ارزان و اقتصادی

  1. نمایشگر 6.4 اینج
  2. ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر
  3. پردازنده Media Tek MT6853 Dimensity 720 5G
  4. رم 4 تا 8 گیگابایتی و فست شاژ 33 واتی

شیائومی پوکو ایکس 3 پرو

معرفی گوشی های گیمینگ، ارزان و اقتصادی

  1. تراشه Snapdragon 860
  2. نرخ نوسازی 120 هرتزی
  3. رم 6/8 گیگابایتی و
  4. ظرفیت باتری 5160 میلی‌آمپر و فست شاژ 33 واتی

انواع گوشی‌ های گیمینگ سامسونگ در یک نگاه

  1. گوشی سامسونگ گلکسی Note 20 Ultra
  2. سامسونگ S21
  3. S21 FE
  4. A72
  5.  A52s
  6. سامسونگ A52 و
  7.  M62

برای خواندن مفصل برای گوشی های گیمینگ این برند بر روی گوشی گیمینگ سامسونگ کلیک کنید تا با گوشی های گیمینگ این کمپانی بیشتر آشنا شوید. که در آن مقاله به صورت مفصل در مورد آن ها صحبت کرده‌ایم.

چند گوشی‌ گیمینگ شیائومی

  1. Black Shark 5 Pro
  2. Redmi K50 Gaming
  3. Black Shark 5 RS
  4. 11T 5G

گوشی‌ های گیمینگ ارزان

  1. هواوی نوا 7 آی و آنر ایکس 9 پرو
  2. موتورولا موتو جی 5G و موتو جی 5G پلاس و
  3. گوشی شیائومی پوکو ام 3 و پوکو ایکس 3
  4. شیائومی می 10 لایت

برای مطالعه دقیق تر و بررسی همه گوشی‌های ارزان گیمینگ در یک صفحه بر روی گوشی گیم ارزان کلیک کنید.

گوشی‌ های گیمینگ میان رده

  1. Poco X3 NFC و Redmi Note 10 Pro
  2. Nova 7i
  3. Mi 10t lite و Mi 11 Lite و 11T
  4. سامسونگ A72

برای مطالعه با جزئیات بیشتر بررسی همه گوشی‌های میان رده گیمینگ در یک صفحه بر روی گوشی گیم میان رده  کلیک کنید تا با گوشی های گیمینگ میان رده بیشتر آشنا شوید. با توجه به سلیقه‌های متفاوت و امکانات فوق العاده متنوع کمپانی‌ها برای گوشی‌ های گیمینگ خود تصمیم‌گیری را برای افراد سخت کرده‌است. ولی شما می‌توانید به صورت رایگان از مشاوره خرید تلفن همراه در هر زمینه‌ای استفاده کنید.

2 دیدگاه برای “گوشی های گیمینگ، خرید گوشی گیمینگ ارزان

    • tsharsam میگوید:

      ممنون از بازخورد شما.
      حتما در مقالات بعدی برای شما از این برند تولید محتوا مکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *