اگر شماهم گوشی شیائومی خود را 1 تا 2 سال است خریداری کرده‌اید و در طول روز نیاز به شارژ باتری گوشی خود داشته‌اید ولی باتری گوشی، شما را در طول روز یاری نکرده است، با ما همراه باشید. باتری‌های موبایل یک قطعه مصرفی می‌باشند. در این مقاله قصد داریم تا به طور اختصاصی در مورد باتری های شیائومی و راهکارهای افزایش عمر باتری شیائومی  و نگهداری بهتر برای افزایش طول عمر باتری گوشی شیائومی صحبت کنیم. باتری‌های شیائومی طبق آرا امتیاز بیشتری از منتقدین باتری، در مورد پایداری باتری نسبت به بقیه برندهای موجود در بازار کسب کرده است. سایت‌های معتبری که باتری این برند را مورد بررسی قرار داده‌اند، اعلام کرده‌اند باتری‌های شیائومی قدرتمندتر از رقیبان خود است. با رعایت ترفندهایی که بیان کردیم می‌توانید از باتری خود بطور بهینه استفاده کنید و طول عمر باتری شیائومی خود را افزایش دهید.

20 راهکار برای افزایش طول عمر باتری

ما قصد داریم در این مقاله به طور مفصل در خصوص افزایش طول عمر باتری شیائومی با شما صحبت کنیم، پس اگر وقت کافی برای مطالعه این مقاله را ندارید به شما توصیه می‌کنم، که تیترهای مقاله را مطالعه کنید تا بخش‌هایی که برای شما جذاب است و اطلاعی ندارید را مطالعه کنید.

1- غیرفعالسازی افزایش استفاده از cpu

در برخی از گوشی‌های شیائومی یک قابلیت بسیار جالب ارائه شده است، که هنگام کارهای سنگین و انجام چندین کار به طور همزمان، شما می‌توانید تا بیشتر از حالت معمول از Cpu و Ram خود استفاده کنید. در نتیجه عملکرد بهتری را از گوشی خود را خواهید داشت. ولی فقط در مواقعی که واقعا کارتان خیلی ضروری می‌باشد از این قابلیت جالب استفاده کنید. اگر شما بیش از اندازه از این قابلیت استفاه کنید، عمر باتری شیائومی شما کاهش پیدا می‌کند در نتیجه برای افزایش عمر باتری شیائومی خود از این قابلیت تا حد امکان استفاده نکنید.

2- غیرفعالسازی وای فای، دیتای خط و موقعیت مکانی

افزایش عمر باتری شیائومی

در مقاله های متفاوتی که برای افزایش طول عمر باتری و راجب ماهیت عمر باتری صحبت کرده‌ایم، در همه موارد به طور جد قید کرده‌ایم تا جایی که برای شما مقدور است، فقط در صورت نیاز از قابلیت های ذکر شده مثل (gps, WiFi, Mobile Data) استفاده کنید و در مواقعی که از این امکانات قصد استفاده ندارید، آنها را غیرفعال کنید.

3- غیرفعالسازی روشن شدن صفحه نمایش برای اعلان‌ها

افزایش عمر باتری شیائومی

 

یکی از قطعاتی که به طور مستقیم بر روی باتری تاثیر می‌گذارد، صفحه نمایش گوشی می‌باشد. امروزه با بالاتر رفتن کیفیت صفحه نمایش و بزرگتر شدن آنها، به طبع انرژی بیشتری از باتری شیائومی شما خواهد گرفت. پس با صرفه جویی در این زمینه شما می‌توانید، تاثیر مستقیمی در افزایش عمر باتری شیائومی داشته باشید. و هر چقدر از آخرین توانایی صفحه نمایش خود استفاده نکنید، باز هم می‌توانید باعث افزایش طول عمر باتری گوشی شیائومی خود شوید. نکته‌ای دیگر، که خالی از لطف نیست این است که برای اعلان پیام‌های شبکه اجتماعی خود می‌توانید، چراغ (LED) گوشی شیائومی خود را فعال کنید.

افزایش عمر باتری شیائومی

غیرفعالسازی روشن شدن خودکار برای اعلانات گوشی

ابتدا بر روی تنظیمات (Settings) کلیک کنید و در صفحه بعدی بر روی صفحه قفل و اثر انگشت (Lockscreen & Fingerprint) کلیک کنید. و در تنظیمات آن چک کنید تا گوشی شما برای تمامی اعلانات صفحه نمایش روشن نشود. با این کار باعث افزایش طول عمر باتری شیائومی خود می‌شوید

4- افزایش عمر باتری شیائومی با غیرفعالسازی smart cover

افزایش عمر باتری شیائومی

تعداد زیادی از افراد طرفدار کاورهای هوشمندی هستند، که امکانات جالبی به آنها می‌دهد. در همین خصوص برند شیائومی یک قابلیت در راستای کاورهای هوشمند دارد. اگر شما هم جز دست افرادی هستید که از کاورهای هوشمند استفاده نمی‌کنید بهتر است برای بهینه سازی و افزایش عمر باتری شیائومی خود قابلیت هوشمند سازی کاور (Smart Cover Mode) را خاموش کنید.

مسیر غیرفعالسازی کاور هوشمند (Smart Cover)

ابتدا بر روی تنظیمات (Settings) کلیک کنید و در صفحه بعدی بر روی صفحه قفل و اثر انگشت (Lockscreen & Fingerprint) کلیک کنید. در صفحه بعدی گزینه‌ای برای تنظیمات پیشرفته (Advanced Settings) کلیک کنید و در نهایت گزینه مورد نظر (Smart Cover Mode) را در صورت نداشتن کاور هوشمند خاموش کنید

5- انیمیشن های سیستم را خاموش کنید

انمیشن‌های رابط کاربری برند شیائومی به اندازه برند آیفون زیاد نمی‌باشد ولی با این حال در صورت تمایل می‌توانید با غیرفعالسازی این انیمیشن‌ها باعث افزایش طول عمر باتری شیائومی خود شوید. این گفته ما نیز طبق آزمایش‌های شرکت‌های معتبر می‌باشد. پس برای افزایش عمر باتری شیائومی خود بهتر است این گزینه را غیرفعال کنید.

غیرفعالسازی انیمیشن رابط کاربری شیائومی

طبق این مسیر حرکت کنید:

Android --> Settings --> About phone --> Build number --> Touch 7 --> Developer options --> DRAWING --> Animations -->Animation off

طبق روال گذشته بر روی تنظیمات (Settings) کلیک کنید. و در بخش بعدی بر روی More Options کلیک کنید. که در صفحه بعدی گزینه Developer Options و در همان صفحه تا انتها پایین بیایید و گزینه Window Animation را انتخاب کنید. و گزینه های آن‌را روی 0X قرار دهید. تا انیمیشن های گوشی غیرفعال شود.

6-افزایش عمر باتری شیائومی با تنظیم روشنایی صفحه

افزایش عمر باتری شیائومی

همانطور که مورد قبلی برای روشن ماندن صفحه گوشی به صورت خودکار می‌باشد را گفتیم، در این قسمت هم به طور جد خدمت شما می‌گوییم که صفحه نمایش بیشترین تاثیر را بر روی باتری گوشی شما دارد. با مصرف بهینه از آن (یعنی: عدم استفاده از بیشترین توان نور صفحه) می‌توانید عمر باتری شیائومی خود را افزایش دهید. پس شما در همین راستا می‌توانید به جای آنکه نور گوشی خود را به صورت دستی و طبق سلیقه خود کم و زیاد کنید بهتر است که نور صفحه نمایش را به حالت خودکار بذارید.

مسیر فعالسازی نور خودکار صفحه نمایش

برای اینکار کافیست که صفحه نمایش را از بالا به سمت پایین بکشید و گزینه نور خودکار (Auto Brightness) را فعال کنید. و یا اینکه می‌توانید از طریق تنظیمات گوشی این کار را انجام دهید. که در ابتدا وارد تنظیمات (Settings) شوید. که در صفحه بعدی بر روی نمایش دادن (Display) کلیک کنید و در ادامه گزینه سطح نور (Brightness level) را انتخاب کنید. در آخر هم بر روی گزینه نور اتوماتیک (Automatic Brightness) کلیک کنید. تا نور اتوماتیک صفحه نمایش فعال شود.

7- عدم استفاده از ویبره گوشی شیائومی

افزایش عمر باتری شیائومی

یکی از مواردی که تمامی شرکت ها به آن اعتقاد دارند این است. که ویبره یکی از عواملی است که بر روی سلامت باتری تاثیر می‌گذارد. پس برای اینکه باتری شیائومی شما طول عمر بیشتری داشته باشد، تا حد امکان از ویبره گوشی خود استفاده نکنید و فقط در شرایط ضروری از این قابلیت گوشی استفاده کنید.

8- افزایش عمر باتری شیائومی با قطع ویبره کیبورد

افزایش عمر باتری گوشی شیائومی

یکی از گزینه هایی که برای بعضی از کاربران لذت بخش است لرزش ملایم صفحه نمایش به هنگام استفاده از کیبورد و یا هنگام ورود به گوشی (باز کردن قفل صفحه) می‌باشد. که همین ویبره کوچک از باتری انرژی بیشتری مصرف می‌کند. به همین منظور بهتر است برای افزایش عمر باتری شیائومی خود این قابلیت را طبق مسیر زیر غیرفعالسازی کنید.

غیرفعالسازی لرزش و صدای کیبورد شیائومی

به منو تنظیمات گوشی خود بروید، گزینه‌ای به نام صدا و لرزش وجود دارد که شما با کلیک بر روی آن به صفحه دیگری منتقل می‌شوید. در آن جا می‌توانید صدای و لرزش کیبورد را کم یا قطع کنید

9- تنظیمات آپدیت play store

یکی دیگر از مواردی که باعث مصرف بیش از حد انرژی باتری شیائومی می‌شود اتصال دستگاه به نرم افزار ها و اپلیکیشن ها می‌باشد. یکی از آنها برنامه Play store می‌باشد که این برنامه به هنگام وصل شدن به وای فای (WiFi) یا دیتای خط (Mobile Data) نرم افزارهایی که نیاز به بروز رسانی دارند را بروز می‌کند. برای اینکه از این قابلیت جلوگیری کنید و هم زمان باعث افزایش طول عمر باتری شیائومی خود شوید، مسیر زیر طی کنید تا بهینه تر از باتری گوشی خود استفاده کنید.

غیرفعالسازی بروز رسانی خودکار (Auto Update)

در مرحله اول وارد اپلیکیشن مورد نظر شوید. و در آنجا بر روی تنظیمات برنامه (Settings) کلیک کنید و در صفحه بعدی گزینه‌ای به نام بروز رسانی خودکار (Auto Update) وجود دارد که با کلیک بر روی آن می‌توانید حالت آن را انتخاب کنید که هیچ موقع به صورت خودکار بروز رسانی نکند و برای هر بروز رسانی از شما درخواست شود تا این کار را انجام دهید.

10- شروع خودکار برنامه ها غیرفعال کنید

این گزینه در شیائومی همانند آیفون به نام بروزرسانی خودکار (Background App Refresh) نام دارد. تا برنامه هایی که نیاز دارند در پشت پرده از اینترنت استفاده کنند، مجوز بدهد که در صورت خاموش بودن صفحه نمایش از اینترنت گوشی استفاده کند. این گزینه در گوشی شیائومی هم وجود دارد که با فعال کردن آن برای اپلیکیشن های مدنظر شما آن برنامه‌ها حتی با خاموش بودن صفحه نمایش از اینترنت استفاده می‌کنند. شاید برای شما سوال پیش آید که چه برنامه‌هایی نیاز است از اینترنت دائما استفاده کنند؟ جواب این سوال کاملا شخصی بوده و هر کس طبق سلیقه خود باید این کار را انجام دهد ولی برنامه های پیام رسان مثل: واتس‌اپ، تلگرام و اینستاگرام برای استفاده دائم از اینترنت کافی می‌باشد.

مسیر رسیدن به تنظیمات شروع خودکار

مثل همیشه وارد تنظمات گوشی شیائومی شوید و در ابتدا بر روی امنیت اپلیکیشن (Security App) و بر روی اجازه دسترسی (Permissions) و سپس گزینه شروع خودکار (Auto-start) را انتخاب کنید که در نهایت به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که قادر هستید که به اپلیکیشن های مورد نظر خود این دسترسی را بدهید.

11- بهینه سازی باتری شیائومی با غیرفعالسازی Gps

افزایش عمر باتری شیائومی

برای بهینه سازی در استفاده از شارژ باتری می‌توانید از این قابلیت گوشی در مواقعی که فقط به آن نیاز دارید استفاده کنید. کار Gps آن است که زمانی که شما نیاز به موقعیت مکانی خود برای اپ های مختلف دارید می‌توانید آن را فعال کنید. قاعدتا در تمام روز و اکثر مواقع نیاز به موقعیت مکانی ندارید. که می‌توانید گزینه Gps را غیرفعال کنید.

غیرفعالسازی موقعیت مکانی (Gps)

برای اینکه از Gps خود در مواقعی که نیاز دارید استفاده کنید، مسیر ذکر شده را طی کنید. در ابتدا بر روی تنظیمات (Settings) کلیک کنید و سپس بر روی گزینه Additional Settings کلیک کنید. و در صفحه بعد بر روی Privacy و در نهایت بر روی Location کلیک کنید و تنظیمات مدنظر خود را انجام دهید.

12- غیرفعال سازی گزارش گیری از موقعیت مکانی

اگر شما نیازی به آن ندارید که هر لحظه موقعیت مکانی خود را با گوگل به اشتراک بگذارید و تاریخچه موقعیت مکانی برای شما مهم نیست، می‌توانید این گزینه را غیرفعال کنید. ولی اگر خلاف این موضوع می‌باشد بگذارید تا این گزینه برای شما فعال باشد و از امکانات آن استفاده کنید.

مسیر فعالسازی و غیرفعالسازی گزارش گیری لوکیشن

شما برای رسیدن به این تنظیمات می‌بایست این مسیر را طی کنید. Settings --> Additional Settings --> Privacy --> Location --> Google Location History تا در صفحه آخر این گزینه را غیرفعال کنید.

توصیه: برای اطلاعات بیشتر می‌توانید درباره گوریلا گلس مطالعه بفرمایید.

13- استفاده بهینه از WiFi و جست و جو آن در راستای افزایش عمر باتری شیائومی

یکی دیگر از مواردی که انرژی چشمگیری را از باتری مصرف می‌کند، روشن بودن WiFi می‌باشد. هنگامی که نیازی به اینترنت ندارید بهتر است تا حد امکان از آن استفاده نکنید. برای اینکار هم فقط کافیست که صفحه را از بالا به پایین بکشید تا بر روی علامت WiFi بزنید تا غیرفعال شود. همچنین wifi تنظیمات خاصی را دارد که با فعال کردن آن بتوانید از WiFi بهینه استفاده کنید. و موضوع جستوجو WiFi به این معناست که با قطع WiFi بازهم اپلیکیشن هایی که نیاز به اینترنت دارند، به جستوجوی اینترنت می‌گردند. با قطع آن می‌توانید باعث افزایش عمر باتری شیائومی و طول عمر باتری شوید.

غیرفعالسازی جستجو وای فای (WiFi)

ایتدا بر روی تنظیمات (Settings) کلیک کنید. سپس گزینه (WiFi) را انتخاب کنید. که در صفحه بعدی بر روی Advanced کلیک کنید تا دیگر اپ ها با قطع WiFi از این قابلیت استفاده نکنند.

14-  تغییر باند فرکانسی Wifi برای افزایش عمر باتری شیائومی

در گوشی های جدید یک قابلیت وجود دارد. که اگر از یک فرکانس قوی تر استفاده می‌کنید از اسکن وای فای (WiFi) 5 گیگاهرتزی نیز استفاده می‌کند. پس اگر از وای فای قوی استفاده نمی‌کنید فرکانس باند وای فای (Wifi) را بر روی 2.4 گیگاهرتزی بگذارید.

15- عدم همگام سازی محتوا به روش Settings – Accounts

برای هر سری استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف شاید نیاز به یکسری همگام سازی باشد که در موارد بالاتر به آن اشاره کردیم که با استفاده از وای فای (WiFi) و فعالیت های بیشتر طول عمر باتری کاهش پیدا می‌کند. برای افزایش طول عمر باتری شیائومی خود می‌توانید این همگام سازی ها را قطع کنید و یا محدود کنید. موارد غیرفعالسازی و محدود کردن موارد مختلف:

  • غیرفعالسازی همگام‌سازی استفاده از هر سری اکانت گوگل: Other Accounts --> Google Account
  • متوقف کردن دانلود پیوست‌های اپلیکیشن جیمیل (gmail)
  • غیرفعالسازی قابلیت بکاپ گیری از اپلیکیشن‌ها: My Account App --> My cloud --> Backup & Storage

به طور کل شما می‌توانید در مسیری که در جلوتر معرفی می‌کنیم مواردی مثل پردازش و همگام‌سازی هایی که در پس زمینه انجام می‌شود را مدیریت کنید. و یا حتی قادربه این هستید. که وقتی شارژ باتری گوشی شما به یک اندازه‌ای رسید پردازش و همگام‌سازی در آن قطع می‌شود.

مسیر غیرفعالسازی همگام‌سازی و پردازش در پس‌زمینه

در ابتدا وارد تنظیمات گوشی شیائومی خود شوید. و سپس به ترتیب مسیر را طی کنید تا بتوانید. این مورد را فعالسازی کنید. Security App --> Battery --> Battery Saver --> on

16- قابلیت صرفه جویی باتری در اپلیکیشن ها

این قابلیت در گوشی‌های دیگر با برند مختلف وجود دارد. اپلیکیشن هایی که بیشترین استفاده را از باتری دارند را شناسایی می‌کنند و شما اگر به آنها نیازی ندارید قادر هستید آنها را غیرفعال کنید و یا حتی حذف کنید. ولی در شیائومی این قضیه کمی متفاوت‌تر است. که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم. در گوشی شیائومی برای شما 4 ویژگی قرار داده‌است تا با اپلیکیشن های پرمصرف یکی از 4 ویژگی را پیاده‌سازی کنید.

  1. No Restrictions
  2. Restrict Background Apps
  3. Miui Battery Saver
  4. Restrict Background Activity

هر یک از گزینه‌ها بالا قابلیت های متفاوتی به شما می‌دهد که شما می‌توانید برای بهینه ترین استفاده از شارژ باتری شیائومی خود گزینه 3 را انتخاب کنید.

17- دستورالعمل های خودکار برای گوشی

یکی از ویژگی های جالب گوشی شیائومی دستورات خودکار برای اجرای فرمان های مالک است. که شما می‌توانید طبق سبک زندگی خود و استفاده خود از گوشی به آن دستورات متفاوتی بدهید. به‌طور مثال می‌توانید دستور دهید که از ساعت 10 شب به بعد نور صفحه برای شب تنظیم شود. یا اینکه از یک ساعتی مثل 8 شب به بعد گوشی به حالت اتوماتیک به حالت پرواز برود یا از دسترس خارج شود. و یا اینکه حتی می‌توانید دستوراتی بر روی شارژ باتری و دیگر موارد بدهید.

فعالسازی دستوالعمل خودکار

ابتدا به تنظیمات گوشی شیائومی خود بروید و سپس گزینه Security App و بعد ازآن بر روی Automated Tasks کلیک کنید تا دستورات خود را اعمال کنید.

18- فعالسازی Ultra Battery Saver

افزایش عمر باتری شیائومی

در رابط کاربری جدید شیائومی علاوه بر گزینه بهینه‌سازی باتری یک گزینه دیگری به نام Ultra Battery Saver است. که شما می‌توانید با فعالسازی این گزینه فقط چند اپلیکیشن فعال را داشته باشید تا به بهترین حالت ممکن از انرژی باتری مصرف شود. فعالسازی این گزینه به طور قابل توجهی مصرف کمی از باتری شیائومی دارد.

مسیر فعال سازی Ultra Battery Saver

طبق روال همیشگی در ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید و در صفحه بعدی به بخش تنظیمات باتری بروید و در نهایت در صفحه بعدی بر روی گزینه Ultra Battery Saver کلیک کنید تا این گزینه فعال شود.

19- بروز‌رسانی گوشی و اپلیکیشن‌های شیائومی

همانطور که مطلع هستید بهتر است که همیشه گوشی و اپ‌هایی که از آنها استفاده می‌کنید به روز باشد. چون با توجه به پیشرفت تکنولوژی ممکن است در ورژن های جدید خود با بروز رسانی که انجام می‌شود. باعث بهینه سازی بهتر مصرف باتری گوشی شود. درنتیجه دائما گوشی و اپ‌های خود را بروز نگهدارید. نکته‌ای که در بالاتر به آن اشاره کرده‌ایم را هرگز فراموش نکنید و این بروز رسانی را به صورت دستی انجام دهید.

20- افزایش طول عمر باتری شیائومی با شارژر مناسب

افزایش عمر باتری شیائومی

نکته‌ای ساده اما کاربردی که می‌توان آن را به سادگی رعایت کنید. استفاده از کلگی شارژر مناسب که متناسب با قدرت شارژ پذیری گوشی شما باشد. و نکته تکمیلی برای استفاده از شارژر این است که بدانید به هنگام شارژ گوشی خود را به امان خدا رها نکنید و با تکمیل شدن شارژ آنرا از شارژر جدا کنید.

سخن پایانی:

برای اینکه بتوانید مدت زمان بیشتری از باتری اصلی خود لذت ببرید و طول عمر باتری شیائومی شما بیشتر شود، بهتر است که موارد بالا را رعایت کنید تا بجای اینکه بعد از گذشت 1 سال از عمر باتری شما با قدرت بالا بجای آن حداقل 3 برابر آن از باتری خود با همان توان اولیه استفاده کنید.

2 دیدگاه برای “افزایش عمر باتری شیائومی با 20 راهکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *